Skriftfarve i script
Fra : Ukendt

Dato : 06-07-07 06:01

Hej i gruppen.

Jeg har et simpelt script, der viser indtastede data fra en formular. Jeg
ønsker at en del af teksten formateres med en forud bestemt farve, iht. det
valg som brugeren vælger i formularen. Valget af farve, som brugeren vælger,
bliver gemt i en variabel ved navn "farve". Men jeg kan ikke rigtig få det
til at fungere. Min kode ser ud som følger:

____ kode i formular dokumentet (form1.html)____
<form method="post" action ="form1a.asp">

<h3>Skriv dit navn i boksen herunder</h3>
<input type="text" name="brugernavn">

<h3>Hvilken farve kan du bedst lide:</h3>
<input type="radio" name="yndlingsfarve" value="r"> Rød
<input type="radio" name="yndlingsfarve" value="g"> Grøn
<input type="radio" name="yndlingsfarve" value="b"> Blå

<input type="submit">

</form>

____ kode i formular dokumentet slut____

____ kode i modtager dokumentet (form1a.asp) ____

Select Case Request.Form("brugernavn")
Case "bruger"
Response.Write "Du skrev at dit navn er " & "<Font color=(farve)><b>" &
Request.Form("brugernavn") & ".</b></font>" & _
" Så er du en stor dreng, på snart 10 år."
End Select

____ kode slut ____

Uanset hvad bruger vælger, bliver farven rød.

Kan én af jer gennemskue det?

Mvh
Ciffor

Fra : Ukendt

Dato : 06-07-07 13:30

Fandt en løsning:

___ kode ___

" Du valgte at din yndlingsyndlingsfarve er <Font color=" & yndlingsfarve &

___ kode slut ___

Ciffor