ASP script til mailforsendelse
Fra : jsj

Dato : 02-07-07 02:09

Hej alle.
Jeg har søgt og prøvet en del forskellige scripts for at oprette en formular
med mulighed for at sende en mail.
Der er mange forskellige (og nogle særdeles kompliserede) men jeg har endnu
ikke lykkedes med at få nogen af dem til at virke på min hjemmeside, som
ligger hos B-one.com (det er vist et problem at de anvender Chilisoft)
Jeg har fundet et tilsyneladende fint script på www.hjemmesideskolen.dk -
men får her en " (altså gåseøjne) vist sammen med det sidste af scriptet.
det ser således ud: " method=post>

Det er ikke lykkedes for mig, at gennemskue hvor det går galt for jeg har
kopieret scriptet, og rettet i den refererede linie med denne linie
<form action="<%=Request.ServerVariables("aspmail.asp")%>" method=post>
Min side uploades med navnet aspmail.asp??
Hjælp modtages med kyshånd, da jeg nu har forsøgt så meget at jeg render
rundt om mig selv

Her er scriptet klippet fra min side:

<form action="<%=Request.ServerVariables("aspmail.asp")%>" method=post>
<fieldset>
<legend>Husk at udfylde alle felter</legend>
<label for="t1">Navn:</label>
<input id="t1" type=text name="ClientName" value="" size=40><br />
<label for="t2">Email:</label>
<input id="t2" type=text name="ClientEmail" value="" size=40><br />
<label for="t3">Emne:</label>
<input id="t3" type=text name="ClientEmne" value="" size=40><br />
<label for="t4">Besked:</label>
<label for="t5">Tekst:</label>
<input id="t3" type="Submit" value="Send" />
<input type="reset" value="Slet">
</fieldset>
</form>
<% End If %>

Med de bedste hilsener John

Fra : Peter

Dato : 04-07-07 08:25

"jsj" <sletdettejsj@senius.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Min side uploades med navnet aspmail.asp??
> Hjælp modtages med kyshånd, da jeg nu har forsøgt så meget at jeg render

Hej

At skrive Request.ServerVariables("aspmail.asp") er det samme som at skrive
"" jeg tror at du i stedet bare skal skrive "aspmail.asp".

Med venlig hilsen Peter Jensen

Fra : jsj

Dato : 04-07-07 18:43

Hej Peter