Arrangementsliste med forskellige datoer
Fra : Peter

Dato : 29-06-07 20:36

Hej NG!

Jeg har et problem. Det nok et sammensat problem som "kræver" flere
løsninger.

Jeg skal lave en "arrangementsliste" på en hjemmeside. Egentlig har jeg
tænkt "bare" at lave den som en almindelig HTML-side. Hvis mit næste ønske
skal kunne lade sig gøre, er det nok nødvendigt at placere datoerne i en
tabel eller et databaseprogram.

Ønsket er at når en dato er "udløbet" bliver den slettet fra listen.
Er der en eller anden der kan lave "en kode" til mig. Jeg er på ingen måde
en haj til programmering!

hilsen
Peter

Fra : Jørn Andersen

Dato : 30-06-07 02:09

On Fri, 29 Jun 2007 21:36:12 +0200, "Peter" <petit@mobil.dk> wrote:

> [...]
>tabel eller et databaseprogram.
>
>Ønsket er at når en dato er "udløbet" bliver den slettet fra listen.

Du kan gemme dine arrangementer i en database med dato, beskrivelse osv.
Herefter lave du en forespørgsel, som viser de arrangementer, hvor
datoen er større end/lig med den akuelle dag.

>Er der en eller anden der kan lave "en kode" til mig. Jeg er på ingen måde
>en haj til programmering!

Nej, desværre - dette forum er for "hjælp-til-sevhjælp". Men hvis man
selv viser lidt initiativ og samarbejdsvilje, kan man få næsten uanede
mængder af hjælp her.

Start med at finde ud af, hvordan din database skal bygges op - og
hvilken database, du har til rådighed på din server.
Brug så ASP-tutorialen på html.dk til at finde ud af, hvordan du bygger
koden op. Alt det grundlæggende står der.

Når du så går i stå undervejs, så brug gruppen til hjælp til at komme
videre: Fortæl, hvad du har gjort, og hvad dit problem er.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj