Problem med pdf.-filer
Fra : Hans Laursen

Dato : 29-06-07 14:29

Som webmester modtager jeg pdf-filer som lægges på vores lokale
side www.hellevad.dk
Nogle brugere kan ikke åbne dem og jeg ved ikke hvorfor? Tror nok
nogle er genereret med Corel Ventura - betyder det noget? Er der
nogle indstillinger der forhindre nogle i at læse pdf?
Bekager hvis mit spørgsmål ikke hører til her!
Hans

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørn Andersen

Dato : 29-06-07 16:16

On 29 Jun 2007 13:28:49 GMT, Hans Laursen <webmaster@hellevad.dk> wrote:

> [...]
>nogle er genereret med Corel Ventura - betyder det noget? Er der
>nogle indstillinger der forhindre nogle i at læse pdf?

Nej (det tror jeg ikke), men PDF findes i flere versioner. En opdateret
Acrobat Reader plejer at hjælpe. Desuden kan du opfordre "forfatterne"
til at gemme i "ældst mulige" format.

>Bekager hvis mit spørgsmål ikke hører til her!

Det tror jeg ikke det gør.
Jeg har tit set PDF-spørgsmål i dk.edb.grafik eller dk.edb.tekst, så det
kunne være et forsøg værd.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Thrane

Dato : 01-07-07 10:34

"Hans Laursen" <webmaster@hellevad.dk> wrote in message
> [...]
> nogle indstillinger der forhindre nogle i at læse pdf?
> Bekager hvis mit spørgsmål ikke hører til her!

Linker du direkte til PDF'erne, sådan at de ved nogle brugere åbnes i deres
browser?
Når den slags sker, har jeg også oplevet at en PDF ikke vil åbne.

På mine sites har jeg kodet det så man hver gang får en dialogboks frem med
Gem/Åben.

--
Thrane