tekstlinier i en variabel
Fra : torben

Dato : 22-06-07 15:15

jeg henter nogle tekstlinier fra en database og jeg skal have
hver linie lagt ind i en variabel, eks. ved første gennemløb får
jeg "franskbrød" ved næste gennemløb får jeg "rugbrød" ved næste
gennemløb "rundstykke" de 3 linier vil jeg gerne have i en
variabel hvor de står som

variabel=
franskbrød
rugbrød
rundstykke

hvordan gør jeg det ?

torben

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørn Andersen

Dato : 22-06-07 17:44

On 22 Jun 2007 14:14:38 GMT, torben <jensen605@hotmail.com> wrote:

> [...]
>jeg "franskbrød" ved næste gennemløb får jeg "rugbrød" ved næste
>gennemløb "rundstykke" de 3 linier vil jeg gerne have i en

Du kan fx tælle antal gennemløb og så detektere på "resten", når der
deles med 3 (kaldet Mod 3).

i = 0
Do While Not objRs.Eof
i = i + 1