Problemer med mailform
Fra : Rune Jensen

Dato : 17-06-07 15:48

Er der nogen, som ligger inde med et ASP formail script, som virker hos
Surftown?

MVH
Rune Jensen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 17-06-07 15:53

Rune Jensen wrote:
> Er der nogen, som ligger inde med et ASP formail script, som virker
> hos Surftown?

Hvilken teknik understøtter de?

1. jamil
2. cdonts
3. cdosys

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Rune Jensen

Dato : 17-06-07 16:04

"Erik Ginnerskov" skrev i en meddelelse...

> Hvilken teknik understøtter de?
>
> 1. jamil
> 2. cdonts
> 3. cdosys

CDONTS er blevet udfladiget og i stedet understøttes JMail ...påstår de. Jeg
får imidleridigt en fejl:

Error Type:
Server object, ASP 0177 (0x800401F3)
System message, messageid = 0x800401f3
/kontakt.asp, line 122

Dette er så linje 122

Set objMail = Server.CreateObject("JMail.Message")

Siden kan testes på http://www.galleripeters.dk/kontakt.asp

Jeg har ikke kunnet finde yderligere information om problemet på nettet.

MVH
Rune JEnsen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 17-06-07 16:22

Rune Jensen wrote:

> CDONTS er blevet udfladiget og i stedet understøttes JMail ...påstår
> de. Jeg får imidleridigt en fejl:
>
> Error Type:
> Server object, ASP 0177 (0x800401F3)
> System message, messageid = 0x800401f3

Har du prøvet at slå det nummer op på aspfaq.com?

Har du kigget på min side om jmail?

http://hjemmesideskolen.dk/scripts/aspmail.asp

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Rune Jensen

Dato : 17-06-07 16:52

> Har du prøvet at slå det nummer op på aspfaq.com?

Det har jeg så nu. Men det giver ikke mere klarhed. Andet end at det måske
ikke er registreret eller installeret. Jeg kan vel ikke gøre meget ved det.

"This error is usually associated with trying to create an instance of a COM
object using a ProgID that is not actually registered on the machine."

> Har du kigget på min side om jmail?
>
> http://hjemmesideskolen.dk/scripts/aspmail.asp

Ja. Og også hos Surftown selv, som har en beskrivelse af brugen af JMail.
Det virker bare ikke hos mig.

MVH
Rune Jensen

Fra : Jørn Andersen

Dato : 17-06-07 18:08

On Sun, 17 Jun 2007 17:51:33 +0200, "Rune Jensen"
<runeofdenmark@hotmail.com> wrote:

> [...]

Det kan være, at CDOsys er installeret.

>Det har jeg så nu. Men det giver ikke mere klarhed. Andet end at det måske
>ikke er registreret eller installeret. Jeg kan vel ikke gøre meget ved det.

Ikke andet end at fejlmelde, hvis de påstår, at det er installeret.

>"This error is usually associated with trying to create an instance of a COM
>object using a ProgID that is not actually registered on the machine."

Jeg har et lille script, som tester om en række gængse objekter er
installeret - kan være du kan finde en anden mail-komponent.

Den ligger som sidste punkt under sektionen "Tips m.v." på:
<url: http://www.marxisme.dk/jorna/links/asplinks.asp>
- eller direkte:
<url: http://www.marxisme.dk/jorna/links/testcomp.zip>

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Rune Jensen

Dato : 17-06-07 18:38

"Jørn Andersen" skrev i en meddelelse...

> Jeg har et lille script, som tester om en række gængse objekter er
> installeret - kan være du kan finde en anden mail-komponent.

http://www.galleripeters.dk/testcomp.asp?vis=alle

....ingen objekter installeret. Den forstår jeg så ikke helt.

MVH

Rune Jensen

Fra : Rune Jensen

Dato : 17-06-07 20:03

"Rune Jensen" skrev i en meddelelse...

> ...ingen objekter installeret. Den forstår jeg så ikke helt.

....har sikkert noget at føre med, det er ChiliASP. For efter at have
installeret og checket på suns hjemmeside deres ASP-script
http://ws1.surf-town.net/caspsamp/diag/compverify.asp for tjek af
installerede komponenter, så fik jeg det svar at CDONTS var installeret.

Tilsyneladende virker det så, men... til andre, som vil bruge denne
komponent, så er den vistnok ved at blive udfaset - og så skal den iøvrigt
bruges efter Suns forskrifter, ellers virker den ikke:

http://docs.sun.com/source/817-2514-10/Ch13_SpicePack26.html

Derudover, så har Surftown nogle krav; der _skal_ der være oprettet en
mailadresse på domænet, som skal sendes fra. Der skal også angives host, som
er

mail.ditdomæne.dk

....hvis det så er dansk

MVH
Rune Jensen

Fra : Rune Jensen

Dato : 17-06-07 20:10

> ...har sikkert noget at føre med, det er ChiliASP.

Og skal så lige sige, at det er en starter-pakke hos Surftown, som kører på
Linux, nok derfor det er ChiliASP. De er ikke særlig gode til at oplyse om,
hvilke pakker indeholder hvad, men så vidt jeg kan se, har de installeret,
hvad de lover (når man læser efter). Bare lige det.

MVH
Rune Jensen

Fra : Jørn Andersen

Dato : 17-06-07 21:03

On Sun, 17 Jun 2007 21:02:32 +0200, "Rune Jensen"
<runeofdenmark@hotmail.com> wrote:

>...har sikkert noget at føre med, det er ChiliASP.

Så er den nok Case-sensitiv og forlanger class-strengen uppercase (at
dømme efter dit Sun-script).

Jeg har prøvet at indføje en UCase i funktion + jeg har tilføjet de
ekstra class-strenge, som Sun-scriptet checker for.

Kan jeg få dig til at checke, om det virker efter hensigten. da jeg ikke
har en Chili-installation?

Den ligger stadig som sidste punkt under sektionen "Tips m.v." på:
<url: http://www.marxisme.dk/jorna/links/asplinks.asp>
- eller direkte:
<url: http://www.marxisme.dk/jorna/links/testcomp.zip>

På forhånd tak!

PS: Send mig gerne (mere eller mindre) gængse class-strenge, så vil jeg
gerne prøve at vedligeholde den, så den kan bruges af andre.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Rune Jensen

Dato : 17-06-07 22:14

"Jørn Andersen" skrev i en meddelelse...

> Kan jeg få dig til at checke, om det virker efter hensigten. da jeg ikke
> har en Chili-installation?

Jeg har installeret dit nye check. Den ser ud til at sige det samme:
http://www.galleripeters.dk/testcomp.asp?vis=alle altså ingen installerede
komponenter.

Jeg har så installeret Suns check, som viser hvilke komponenter, som er
installeret: http://www.galleripeters.dk/testcomp_chiliasp.asp

Koden kan ses her: http://www.galleripeters.dk/testcomp_chiliasp.txt

....måske kan det give en hjælp. Min egen kode initialiserer (tror jeg det
hedder) objektet således:

Set mailmsg = Server.CreateObject("CDONTS.NewMail")
mailmsg.To = minemail@mitdomæne.dk
mailmsg.From = strEmail 'brugerens email
mailmsg.Subject = strSubj
mailmsg.Body = "body"
mailmsg.Host = "mail.mitdomæne.dk"
mailmsg.Send

....og det virker så.

> PS: Send mig gerne (mere eller mindre) gængse class-strenge, så vil jeg
> gerne prøve at vedligeholde den, så den kan bruges af andre.

....jeg har vist ikke mange at byde på, når det er sådan en starter-pakke
Men ellers er de (burde være) nævnt i testen ovenfor fra Suns test-script.
Håber, det kan bruges.

MVH
Rune Jensen

Fra : Rune Jensen

Dato : 17-06-07 22:29

> Jeg har installeret dit nye check.

Nu har jeg lige afprøvet B-one også. den kører også med chiliasp, så vidt
jeg ved. den siger det samme, som surftown.
http://www.legeplads.net/testcomp.asp?vis=alle

til gengæld er her unoEuros ASP, som er fra MS:
http://www.ilmark.dk/testcomp.asp?vis=inst

....så det ser ud som om, det er selve testen af komponenterne som er
anderledes i ChiliASP.

MVH
Rune Jensen

Fra : Jørn Andersen

Dato : 17-06-07 23:19

On Sun, 17 Jun 2007 23:13:59 +0200, "Rune Jensen"
<runeofdenmark@hotmail.com> wrote:

>Jeg har installeret dit nye check. Den ser ud til at sige det samme:
>http://www.galleripeters.dk/testcomp.asp?vis=alle altså ingen installerede
>komponenter.

Hmmm ...
Jeg har nu prøvet at .Clear Err-objektet + cleane lidt andet, så kan jeg
få dig til at teste en gang til?

>...måske kan det give en hjælp. Min egen kode initialiserer (tror jeg det
>hedder) objektet således:
>
>Set mailmsg = Server.CreateObject("CDONTS.NewMail")

Det er jo akkurat som MS ASP - så der er nok ingen grund til at UCase
navnet, så det har jeg fjernet.

Et hurtigt kig på Google skriver mest om database-forskelle og så selvf.
filnavne, så jeg har ikke rigtigt nogen bud på, hvad der ellers kan være
forskellen. - Det kunne jo være fint at få et "cross platform script"

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Rune Jensen

Dato : 18-06-07 04:15

"Jørn Andersen" skrev i en meddelelse...

> Hmmm ...
> Jeg har nu prøvet at .Clear Err-objektet + cleane lidt andet, så kan jeg
> få dig til at teste en gang til?

Mja... det siger stadig ingen komponenter installed....

> Et hurtigt kig på Google skriver mest om database-forskelle og så selvf.
> filnavne, så jeg har ikke rigtigt nogen bud på, hvad der ellers kan være
> forskellen. - Det kunne jo være fint at få et "cross platform script"

Jeg har lavet en test udfra Suns script:
http://www.galleripeters.dk/chiliasp_cdonts.asp
som er positiv på både denne og MS (UnoEuro)

koden er her:
http://www.galleripeters.dk/chiliasp_cdonts.txt

....så skal det vel sættes i array... . Jeg kan prøve lidt mere tests i
aften, hvis det er. Så må jeg jo dissekere skidtet, tage det i etaper.

MVH
Rune Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-07 09:33

"Rune Jensen" <runeofdenmark@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er der nogen, som ligger inde med et ASP formail script, som virker hos
> Surftown?

Har du prøvet at køre eksempel koden fra Surftowns Hjemmeside ???

http://support.surftown.com/index.php?_m=knowledgebase&_a=viewarticle&kbarticleid=347&nav=0,1,110,115&group=dk&languageid=2

Neuhafen

Fra : Rune Jensen

Dato : 19-06-07 19:27

"Neuhafen" <neuhafen sNaBeL-A neuhafen dk> skrev i en meddelelse...

> Har du prøvet at køre eksempel koden fra Surftowns Hjemmeside ???
>
> http://support.surftown.com/index.php?_m=knowledgebase&_a=viewarticle&kbarticleid=347&nav=0,1,110,115&group=dk&languageid=2

Naturligvis Og det virker ikke. Jeg tror alene der er det installeret i
min pakke, som Sun har bestemt på forhånd, selvom det ser ud som om, der
nogle steder står noget andet hos Surftown. Og i Suns pakke er JMail ikke
med. Og det er nok fordi det er et "blandet" hotel, altså både PHP og (Suns
udgave af) ASP.

Jeg har så fundet en metode med CDONTS i stedet, som virker
(tilsyneladende). Med de bagdele, det nu engang har.

MVH
Rune Jensen

--
DJ Bacon - Happy Dance 5
www.di.fm

Fra : Jørgen Olesen

Dato : 20-06-07 23:01

Rune Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Er der nogen, som ligger inde med et ASP formail script, som virker hos
> Surftown?
>
> MVH
> Rune Jensen

Nedenstående virker fint på mit windows webhotel hos SurfTown:

set msg = Server.CreateOBject("JMail.Message")

' Afsender email adresse skal eksistere hos SurfTown for det virker!
msg.From = "mail@mitdomain.dk"
msg.FromName = "Afsender navn"
msg.Subject = "Emne"
msg.Body = "Selve meddelsen"

' Send mailen - ved at angive navnet på mail-serveren
' Serveren skal ligge hos SurfTown
msg.Send("mail.mitdomain.dk")

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne