CSS - skift billede
Fra : Johan

Dato : 02-08-07 14:56

Hej
Jeg er efterhånden en del inde i CSS, men er i tvivl om hvordan
man kan lave noget CSS som skifter et billede ud med et andet
efter tidspunktet på dagen.

Måden jeg har klaret dette på før er ved at have flere CSS filer
som bliver loadet ind efter tidspunkt på dagen. Men dette styres
via noget PHP jeg har skrevet.

Jeg kunne godt tænke mig at kunne styre dette, udelukkende med
CSS

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-08-07 15:14

Johan skrev:

> Jeg er efterhånden en del inde i CSS, men er i tvivl om hvordan
> man kan lave noget CSS som skifter et billede ud med et andet
> efter tidspunktet på dagen.

Det er ikke muligt. Du kan bruge javascript eller et
serversidesprog (som din eksisterende php-løsning) til det.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Johan

Dato : 02-08-07 15:27

Jens Gyldenkærne Clausen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Det er ikke muligt. Du kan bruge javascript eller et
> serversidesprog (som din eksisterende php-løsning) til det.
>

> --
> Jens Gyldenkærne Clausen

ikke mulig. Det var utroligt. Nu troede jeg lige at CSS var så
genialt. Når jeg fortsætter med PHP. Tak for svaret

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 02-08-07 15:39

Den 02-08-07 16.27 skrev Johan følgende:

> ikke mulig. Det var utroligt. Nu troede jeg lige at CSS var så
> genialt. Når jeg fortsætter med PHP. Tak for svaret

Css /er/ genialt. Men det er ligesom en computer: Den er også en genial
ting, men den kører ikke ret hurtigt ude på motorvejen.

Css er ikke beregnet til at skifte billeder, ligesom computeren ikke er
beregnet til at køre på motorvejen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få styr på nettrafikken med det gratis program Down2Home.

Fra : Johan

Dato : 02-08-07 20:21

Kim Ludvigsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen
> Få styr på nettrafikken med det gratis program Down2Home.

jo men CSS holder jo netop styr på udseenet af ens side, derfor ville det
jo meget oplagt at der var sådan en feature som at skifte billeder

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 02-08-07 21:06

Johan wrote:

> jo men CSS holder jo netop styr på udseenet af ens side,

Ja, men ikke til at holde styr på, hvad klokken er. Derfor kan den ide ikke
bruges.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-08-07 21:10

Johan skrev:

> jo men CSS holder jo netop styr på udseenet af ens side

Det er ikke helt rigtigt. Den holder styr på udseendet af det man
har lagt frem af indhold på sin side. Den piller ikke ved
indholdet.

> derfor ville det jo meget oplagt at der var sådan en feature
> som at skifte billeder

Det er en dynamisk funktion. Det er hverken CSS eller HTML gearet
til - og det skal de heller ikke være.

--
Bertel

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 03-08-07 02:03

Den Thu, 02 Aug 2007 19:21:10 +0000 skrev Johan:

> jo men CSS holder jo netop styr på udseenet af ens side, derfor ville det
> jo meget oplagt at der var sådan en feature som at skifte billeder

Det nærmeste du nok kommer er med:
a.rollover:hover - men det er ikke en decideret css funktion, men kan
indsættes i style sheetet, og kaldes via html.

Karl Erik Christensen

www.ranunkelvej.com Vin www.ranunkelvej.com/sai/

Fra : Johan

Dato : 03-08-07 10:21

Karl Erik Christensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> a.rollover:hover - men det er ikke en decideret css funktion, men kan
> indsættes i style sheetet, og kaldes via html.

Ok.

Når men det er fint nok. Bare det at jeg kender CSS begrænsninger, så jeg ikke
leder forgæves

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 05-08-07 07:14

Den Sat, 04 Aug 2007 21:59:12 +0200 skrev Knud:

> "Karl Erik Christensen" <karlerik@_NULL_ranunkelvej.com> skrev i en
> meddelelse news:46b27eb4$0$174$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>

> Jeg har kigget på W3C, men kan ikke finde noget med a.rollover:hover?
> Hvad er det?
> Mvh Knud

Det er bare en funktion "rollover" som bevirker at når der peges på et
billede, skiftes der til et andet.
Billedet skal være "dobbelt", 2 billeder sammensat til et.

Karl Erik Christensen

www.ranunkelvej.com - www.ranunkelvej.com/sai/