Er Meta tags til nogen nytte?
Fra : Jørgen Sørensen

Dato : 31-07-07 08:13

Hej

Er disse to meta tags til nogen nytte?

Indexering, søgerobotter, etc.?

/Jørgen

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 31-07-07 10:08

Description kan være.
I stort set ingen søgemaskiner bruger keywords til noget da de er
blevet meget misbrugt.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 31-07-07 12:44

Jørgen Sørensen skrev:
> Hej
>
> Er disse to meta tags til nogen nytte?

Læg mærke til Jens Peter Karlsens
"stor set". Min lokale søgemaskine
bruger disse metatags. Det er der
sikkert også andre der gør.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Benedikte Sønderskov

Dato : 31-07-07 18:19

Hvad kan man gøre i stedet for at ens hjemmeside bliver vist på
fx google?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lars Raaby

Dato : 31-07-07 19:57

Benedikte Sønderskov skrev:
> Hvad kan man gøre i stedet for at ens hjemmeside bliver vist på
> fx google?

http://vertikal.dk/content/optimize.htm

er en god begyndelse.

--
Venlig Hilsen
Lars Raaby

Fra : Rune Jensen

Dato : 01-08-07 18:29

"Jørgen Sørensen" skrev i en meddelelse...

> Er disse to meta tags til nogen nytte?
>
> Indexering, søgerobotter, etc.?

Den første er vigtig, da den i visse tilfælde kan gå ind som beskrivelse ved
søgeresultater. Google bruger den til eksempel. Det kræver så vidt jeg ved,
at der er lidt sammenhæng imellem beskrivelsen i metatags og selve teksten
på siden.

Den har vidst ikke stor betydning ved selve placeringen, men for brugeren,
som ser søgelisten og dermed dit resumé, er den en ret stor hjælp. Kan
faktisk være grunden til han klikker på netop linket til din side.

Den anden, tjah, jeg sætter altid nogle keywords på, de fleste hentet fra
selve teksten. Om det hjælper ved placeringen ved jeg ikke, men jeg bruger
den på mere vigtige sider. De skader i hvert fald ikke på nogen måde, men
vil du supplere, så vær opmærksom på, at du bruger dine overskrifter samt
din title i headeren korrekt og med sigende tekst, og at du får andre
lignende sider til at linke til dig med relevant link-tekst. Evt. brug link
til din side i din signatur på usenet. Det giver erfaringsmæssigt point.

Lige en enkelt ting, så falder en side automatisk i værdi efterhånden. Det
er jo fordi der hele tiden kommer nye sider til, og med sandsynlighed er det
sider med samme emne som din. Derfor vil det være en ret god idé at opdatere
din side jævnligt, så søgemaskinerne hele tiden har noget at tygge i.

MVH
Rune Jensen

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 02-08-07 13:48

Jo, det kan de godt. Hos nogle Søgemaskiner bliver du straffet for at
have keywords der ikke findes i teksten på siden.

Fra : Rune Jensen

Dato : 03-08-07 21:26

"Jens Peter Karlsen [FP-MVP]" skrev i en meddelelse...

øeh... ja, ved faktisk ikke, hvad der blev svaret på, for kunne ikke se
noget citat ovenover besvarelsen.

Her er derimod en side, som udtrykker præcist mine erfaringer med meta tags
og søgemaskiner:
http://www.rankquest.com/seotips/2005/10/meta-tag-optimization.html

MVH
Rune Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-07 17:52

On Fri, 3 Aug 2007 22:25:51 +0200, "Rune Jensen"
<runeofdenmark@hotmail.com> wrote:

> øeh... ja, ved faktisk ikke, hvad der blev svaret på, for kunne ikke se
> noget citat ovenover besvarelsen.
Fjollehoved.

Fra : Rune Jensen

Dato : 07-08-07 18:40

<Suse> skrev i en meddelelse...

> Fjollehoved.

Hvorfor? Det er alm. kotume af hensyn til forståelsen og overskueligheden af
et indlæg, at man besvarer nedenunder det, man citerer. Det ved Jens også
godt.

MVH
Rune Jensen

Fra : Jørn Andersen

Dato : 08-08-07 00:50

On Tue, 7 Aug 2007 19:40:15 +0200, "Rune Jensen"
<runeofdenmark@hotmail.com> wrote:

>Det er alm. kotume af hensyn til forståelsen og overskueligheden af
>et indlæg, at man besvarer nedenunder det, man citerer. Det ved Jens også
>godt.

Han har fået det at vide i ca. 10 år - både på den pæne og den ... måde.
Betragt det som et uforbederligt tilfælde
- Ellers er han såmænd meget flink.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Rune Jensen

Dato : 08-08-07 21:37

"Jørn Andersen" skrev i en meddelelse...

> Han har fået det at vide i ca. 10 år - både på den pæne og den ... måde.
> Betragt det som et uforbederligt tilfælde
> - Ellers er han såmænd meget flink.

Intet personligt, det var såmænd kun ment som en lidt humoristisk hentydning
om citatteknik, som nok var lidt mere kantet, fordi det var til en erfaren
usenetbruger. Jeg synes generelt det er lettere, hvis alle følger samme måde
at citere på - det sparer tid i længden.

MVH
Rune Jensen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 08-08-07 21:48

Rune Jensen wrote:

> Jeg synes generelt det er lettere,
> hvis alle følger samme måde at citere på - det sparer tid i længden.

Det gør det også langt lettere at se, hvad der svares på, når besvaret og
svar skiftes ned over indlægget, når der svares på flere ting i samme
indlæg.

Men Jens Peter _vil_ ikke følge standarden, for han er klogere end alle os
andre dødelige.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 09-08-07 00:09

Erik Ginnerskov skrev:

> Men Jens Peter _vil_ ikke følge standarden, for
> han er klogere end alle os andre dødelige.

Det er jeg ikke enig i, nok snarere det modsatte

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 09-08-07 10:12

Ganske som jeg plejer at gøre når der svares på flere ting. Men som du
jo ved, er der i langt de fleste tilfælde et spørgsmål der svares på,
eller som her en udtalelse der kommenteres på.

Ingen har indtil nu været i stand til at tilbagevise at det er mest
hensigstmæssigt at svare foroven hvis der kun er et spørgsmål.
(spørgeren selv og alle der følger tråden ved allerede hvad der er
spurgt om, så de er kun interesseret i selve svaret. Ikke i at læse
spørgsmålet en gang til inden de når til svaret.)

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-07 17:29

Egentlig er det smartere at besvare øverst lissom i e-mail,
idet mange ikke kan finde ud af at nøjes med at kvote 1-2-3 linier.

-----

Fra : Rune Jensen

Dato : 08-08-07 18:55

<Suse> skrev i en meddelelse ...
> Egentlig er det smartere at besvare øverst lissom i e-mail,
> idet mange ikke kan finde ud af at nøjes med at kvote 1-2-3 linier.

Læs gerne: http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

"Hvorfor svare nedenunder?"

MVH
Rune Jensen

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 09-08-07 10:28

Jeg ser de stadig bruger det samme latterlige eksempel for at svare
nedenunder. Det ville jo aldrig forekomme i virkeligheden.
Enten ville man poste hele vittigheden på en gang og så ville man
næppe bytte om på linierne. Ellers ville man se en post med:

"Hvad er det, der er småt, sort og meget hurtigt?" og derefter en
opfølgning der ville se ca. sådan her ud:

"Det er en muldvarp på motorcykel!"

On Wed, 8 Aug 2007 19:55:19 +0200, "someone" someaddress wrote:

"Hvad er det, der er småt, sort og meget hurtigt?"

Altså slet ikke som eksemplet lægger op til.

De fleste har jo allerede læst første del af vitsen, så i opfølgningen
er de kun interesseret i svaret og derfor giver det mest mening at det
står først.

On Wed, 8 Aug 2007 19:55:19 +0200, "Rune Jensen"

Fra : Jørgen Sørensen

Dato : 09-08-07 10:55

Må jeg foreslå trådens navn ændret til "Citatteknik".
Den har jo INTET med mit oprindelige indlæg at gøre

/Jørgen

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 08-08-07 10:28

For glemsomme som ikke kan huske hvad de selv skrev (og for dem som
ikke har hele tråden) var der citeret det mest relevante nedenunder.
Lige som her.

Fra : Jørgen Sørensen

Dato : 08-08-07 11:26

"Jens Peter Karlsen [FP-MVP]" <jpkarlsen@mvps.org> skrev i en meddelelse
> For glemsomme som ikke kan huske hvad de selv skrev (og for dem som
> ikke har hele tråden) var der citeret det mest relevante nedenunder.
> Lige som her.

For dem som ikke kan huske hvad tråden EGENTLIG handler om, gentager jeg mit
oprindelige første indlæg i tråden:
== Oprindeligt indlæg start:

Hej

Er disse to meta tags til nogen nytte?

Indexering, søgerobotter, etc.?

== Oprindeligt indlæg slut
Det var rart at få nogle flere kommentarer til DET.

/Jørgen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 08-08-07 13:04

Den 08-08-07 12.25 skrev Jørgen Sørensen følgende:

> For dem som ikke kan huske hvad tråden EGENTLIG handler om, gentager jeg mit
> oprindelige første indlæg i tråden:

Velkommen til nyhedsgrupperne, må jeg henvise til:
http://kimludvigsen.dk/diverse-nyhedsgruppevits.html

> Er disse to meta tags til nogen nytte?

Du har da allerede fået nogle svar tidligere i tråden, hvad der der galt
med dem?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Brug computeren som båndoptager, og optag direkte i mp3-formatet med det

Fra : Jørgen Sørensen

Dato : 08-08-07 14:01

> Du har da allerede fået nogle svar tidligere i tråden, hvad der der galt
> med dem?

Absolut ingenting - og tak til dem, der har svaret.
Men måske havde nogle andre efterhånden lidt svært ved at finde frem til
hvad tråden egentlig handlede om, og måske opgav at finde ud af det.
Og deres kommentarer/svar kunne jo også være interessant.

Hilsen
Jørgen