html xsl xml
Fra : HH

Dato : 24-07-07 13:25

Hej

Er det muligt at kombinere HTML og værdier fra en XML fil?

Det jeg ønsker er i en XSL fil at koble følgende tekst:

med

<xsl:value-of select="Link"/>

således at jeg får følgende:

jeg har prøvet med & og +, men det ser ikke ud til at fungere

Mvh.
Hans-Henrik

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 24-07-07 13:56

Husk at specificere det som CDATA.

Fra : Thomas Fagerholt

Dato : 25-07-07 08:59

"HH" <hhdmnejtaktilspam@mail.dk> wrote in message
> Det jeg ønsker er i en XSL fil at koble følgende tekst:
> med
> <xsl:value-of select="Link"/>
> således at jeg får følgende:

Hej Hans-Henrik

Du kan ikke bruge xsl:value-of i en atributværdi, men skal i stedet skrive
det i krøllede paranteser.
Du skal derfor skrive <a href=”http://MitTestSite.dk/{Link}”>

Mvh
Thomas Fagerholt
www.ProfilEdit.dk
CMS for alle

Fra : HH

Dato : 25-07-07 09:31

Thomas Fagerholt skrev:

> Hej Hans-Henrik
>
> Du kan ikke bruge xsl:value-of i en atributværdi, men skal i stedet skrive
> [...]
Hej Thomas

Bingo - det var lige det der skulle til - tusind tak

Fra : Thomas Fagerholt

Dato : 25-07-07 09:39

> Bingo - det var lige det der skulle til - tusind tak

Det var så lidt.
Hvis du skal skrive krøllede paranteser i en atribut (f.eks. en if i
onclick), kan du escape dem ved at skrive dem dobbelt.