Problem med id i CSS
Fra : Casper Christiansen

Dato : 18-07-07 20:02

Jeg kan ikke få id til at virke i mit css. Er der noget der ikke
står i Tutorials som man skal gøre før det virker?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 18-07-07 20:11

Casper Christiansen <zalle-cs@hotmail.com> skrev :

>Jeg kan ikke få id til at virke i mit css.

Kom med et link til siden, evt. kan du uploade en testside, der
viser fejlen.

Vi er jo ikke synske, så vi jo ikke, hvad det er, der ikke virker
(udover, at det er ID)

>Er der noget der ikke
>står i Tutorials som man skal gøre før det virker?

Hvilke tutorials?

Nå, dem på html.dk, aner det ikke, har ikke nærlæst dem og bruger
iøvrigt ikke html.dk.

Husk, du skriver ikke til html.dk, men til nyhedsgrupper, som kan
læses på mange ,åder, http://usenet.dk.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Casper Christiansen

Dato : 18-07-07 20:47

Kerim Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Kom med et link til siden, evt. kan du uploade en testside, der
> viser fejlen.
Tror fejlen ligger i stylet. Det er følgende de skriver jeg skal
bruge:

#k1-2 {
   color: red;
}

Og der tror jeg der mangler noget.
Får ingen fejl den laver det bare i alm når jeg prøver.

Fra : Per Rasmussen

Dato : 18-07-07 20:56

Casper Christiansen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Tror fejlen ligger i stylet. Det er følgende de skriver jeg skal
> bruge:
>
> #k1-2 {
>    color: red;
> }

Og hvilken kode har du så på hjemmesiden??
Er det f.eks. følgende kode:

Jeg sidder egentlig og spekulerer på om man må bruge bindestreg i
css, jeg aner det ikke, jeg bruger det aldrig selv.

PerR

Fra : Casper Christiansen

Dato : 19-07-07 09:52

Per Rasmussen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Og hvilken kode har du så på hjemmesiden??
> Er det f.eks. følgende kode:

Ja det er den kode jeg har.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 18-07-07 21:21

Casper Christiansen <zalle-cs@hotmail.com> skrev :

>Får ingen fejl den laver det bare i alm når jeg prøver.

Virker fint nok, hvis du har gjort sådan:

<head><title>
   test
</title>

#k1-2 {
   color: red;
}
</head>
rød tekst

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Casper Christiansen

Dato : 19-07-07 09:54

Kerim Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Virker fint nok, hvis du har gjort sådan:

> [...]

Ja det virker. Jeg ville bare gerne have det som ekstern style.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 19-07-07 22:54

Casper Christiansen <zalle-cs@hotmail.com> skrev :

>Ja det virker. Jeg ville bare gerne have det som ekstern style.

Jamen, men så sætter du da bare
#k1-2 {
   color: red;
}
ind i det og virker det ikke, så er der noget, der koliderer.

PS. Vær rar at klip o det du citerer, så du kun medtager det du
direkte svarer på.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 19-07-07 18:25

Per Rasmussen <jegskal@givedig.dk> writes:

> Jeg sidder egentlig og spekulerer på om man må bruge bindestreg i
> css, jeg aner det ikke, jeg bruger det aldrig selv.

Det må man gerne. Det der skal stå efter "#" i en id-selector
er en "identifier", som gerne må indeholde bindestreg.
Bindestreg må også godt optræde i HTML-id'er, så der er heller
ikke noget galt i den ende.

Hvis man er i tvivl kan man altid validere sit CSS og HTML, fx
på:
http://jigsaw.w3.org/css-validator/
http://validator.w3.org/

/L

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-07-07 20:58

Casper Christiansen skrev:

> Jeg kan ikke få id til at virke i mit css. Er der noget der ikke
> står i Tutorials som man skal gøre før det virker?

Nej. Giv et link til din side - og selv om den ikke er færdig, så
læg den frem og giv os linket alligevel. Det er langt den
nemmeste måde for andre at se hvad der er galt på.

--
Bertel