Sidevisninger i Internet Explorer 6 vs. 7
Fra : Palle

Dato : 17-07-07 10:34

Hej Herinde

Jeg har netop lavet en side for en forening www.moensrideklub.dk
og er egentlig ganske godt tilfreds med resultatet..

Siden validerer som den skal både på w3c og totalvalidator i alle
browsere.. og det gælder både siden og ccs.

Men jeg er løbet ind i et problem som jeg ikke kan komme klar
med..

I Internet Explorer 7 vises siden som den skal og ingen problemer
der.. Men i Internet Explorer 6 vises sidens indhold først et
stykke nede på siden..

Jeg har kigget koderne igennem og kan ikke finde fejlen, så jeg
håber nogen herinde kan hjælpe..

Ønsker jer alle en herlig dag..
:0) Palle

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 17-07-07 20:55

Palle wrote:

> I Internet Explorer 7 vises siden som den skal og ingen problemer
> der.. Men i Internet Explorer 6 vises sidens indhold først et
> stykke nede på siden..

Jeg ser ingen forskel der. Længere nede på siden opstår der efterhånden små
forskelle, men det er ikke noget, jeg ville bruge ret meget tid på. Der er
næppe nogen brugere, der ser siden både i IE 6 og IE 7.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Palle

Dato : 17-07-07 23:37

> Jeg ser ingen forskel der. Længere nede på siden opstår der efterhånden små
> forskelle, men det er ikke noget, jeg ville bruge ret meget tid på. Der er
> næppe nogen brugere, der ser siden både i IE 6 og IE 7.

Hej Erik

Tak for kigget på siden..
Jeg har lige uploaded to billeder

http://www.moensrideklub.dk/sidevisning/forkert_ie6.jpg
http://www.moensrideklub.dk/sidevisning/rigtig_ie7.jpg

Forskellen er ikke så lille endda og dem med ie6 skal en del ned på siden for
at se teksten/indholdet..

Jeg har ie7 på computeren her og min hustru som kun kører ie6 gjorde mig
opmærksom på "fejlen"

Har efterfølgende hentet standalone ie6 ned og får samme fejlagtige sidevisning
der, men stadig ikke i ie7.
Så har et lille problem..

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 19-07-07 05:23

Palle wrote:

> http://www.moensrideklub.dk/sidevisning/forkert_ie6.jpg
> http://www.moensrideklub.dk/sidevisning/rigtig_ie7.jpg

Jeg kiggede kun på forsiden, den ser OK ud i både FF2, IE6 og IE7. Den side,
du har fundet frem ser kikset ud i alle tre bowsere hos mig. Alle tre
browsere viser en alt for bred side og i begge IE'er kommer sidens indholde
nede efter menuen i venstre side. Prøv selv at se siden i en 800×600px
browser.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Palle

Dato : 19-07-07 10:44

> [...]
> nede efter menuen i venstre side. Prøv selv at se siden i en 800×600px

Hej Erik

Ja så snart der er en tabel på siden, så smutter designet.. De sider der er uden
ser ok ud..

Men problemet er at jeg ikke kan finde fejlen, for selvfølgelig kan det laves
med tabeller uden at designet vælter i de forskellige browsere..

Index.htm er brugt som skabelon, så selve grundsiden burde være i orden..
Men....

Fra : Palle

Dato : 19-07-07 12:19

Problemet er hermed løst..

Det drejede sig om bredden på tabellerne.
Jeg havde sat 100% men det kunne den ikke vise ordentligt.
Prøvede mig lidt frem og satte den til 99% og det hjalp..

Hermd fortsat herlig dag til alle..