Menu i ul og li
Fra : Thrane

Dato : 14-07-07 16:56

Hejsa

Jeg har bakset med denne menu, men det vil bare ikke som jeg vil... :(
http://www.lycan.dk/eb.asp

Hvordan får teksten til at står i midten af det orange?
Og så vil der heller ikke komme mouseover på baggrunden i FF...

Håber der er nogle der kan hjælpe...

Pft.

--
Thrane

Fra : zigma.dk

Dato : 15-07-07 14:38

Hey Thrane,

For at midterstille teksten i højden, kan du angive en linie-højde for
dit li-element. Det vil være oplagt, at anvende samme linie-højde, som
din font-size.

F.eks.
font-size: 14px;
line-height: 14px;

Det gør linien, altså skriften i li-elementet, 14 pixels højt, og teksten
vil derfor vises midt i det orange område.

Mvh.
Kasper Leth

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Rune Jensen

Dato : 15-07-07 19:32

Fra : Rune Jensen

Dato : 15-07-07 20:23

"Thrane" skrev i en meddelelse...

> Hvordan får teksten til at står i midten af det orange?

text-align: center

> Og så vil der heller ikke komme mouseover på baggrunden i FF...

#menu{
margin: 0;
padding: 0;
display: inline;
}

#menu ul{
margin: 0;
padding: 0;
}

#menu a{
display: block;
width: 10em;
text-align: center;
}

#menu a:hover{
background-color: #900;
color: #fff;
}

#menu li{
background-color: #ffffe0;
display: inline;
width: 10em;
}

#menu li ul li{
background-color: #e0e0ff;
display: inline;
width: 10em;
text-indent: 1em;
}

</head>

<ul id="menu">
<li>
<ul>
</ul>
</li>
</ul>

MVH
Rune Jensen

Fra : Rune Jensen

Dato : 15-07-07 20:38

"Rune Jensen" skrev i en meddelelse...

[KLIP]

Og den CSS bør så retteligen hedde følgende for at virke i FF;

#menu{
background-color: #e0e0ff;
margin: 0;
padding: 0;