Firkanter i editor ??
Fra : Martin Ploug

Dato : 12-07-07 21:05

Hej

Jeg brugeren Crimson Editor fra www.crimsoneditor.com.

Jeg har lige åbnet en php fil, og efter hver linje sætter
editoren en tom firkant med en sort ramme.

Hvorfor gør den det? Det synes jeg ikke den plejer.
Jeg har været inde i Tools > Preferences og valgt php
som syntax type uden det ændrer noget.

Kan jeg gøre noget for at fjerne firkanterne igen, og hvad i så fald?

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Martin

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 13-07-07 10:57

"Martin Ploug" <mploug@pc.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> som syntax type uden det ændrer noget.
>
> Kan jeg gøre noget for at fjerne firkanterne igen, og hvad i så fald?

Nu skriver du ikke hvad det er for en editor, du
bruger. Du skriver heller ikke om tegnet kommer efter
linieskift ("blødt linieskift") eller efter nyt afsnit ("hårdt linieskift",
"tvungen ny linie" - kært barn har mange navne).

Skal jeg gætte på noget er det editorens måde at vise
et hårdt linieskift på.

Med venlig hilsen
Jørgen Farum Jensen

Fra : Per Rasmussen

Dato : 13-07-07 12:00

Jørgen Farum Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Nu skriver du ikke hvad det er for en editor, du
> bruger.

Nu skriver han jo rent faktisk hvilken editor han bruger

PerR

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Ploug

Dato : 13-07-07 16:16

Hej

Tak for jeres indlæg.
Ja, jeg tror også det har noget med linjeskift at gøre.
Men jeg synes da det er ret træls at se på - for at sige det på
godt jysk.

Jeg opdagede, at der på www.crimson.com er et forum,
og jeg har nu oprettet mit spørgsmål der.
Så må vi se, om det giver noget svar.

Jeg har forsøgt at lave en illustration af, hvordan det ca. så ud,
før jeg slettede firkanterne. Illustrationen kan ses her:
http://www.detour.dk/crimson/crimson_squares.jpg

Mvh. Martin

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 13-07-07 21:50

Martin Ploug wrote:

> Jeg har forsøgt at lave en illustration af, hvordan det ca. så ud,
> før jeg slettede firkanterne. Illustrationen kan ses her:
> http://www.detour.dk/crimson/crimson_squares.jpg

Det ligner godt nok, at det er editorens måde at vise, at du har trykket på
[Enter]. Prøv at kigge i editorens indstillinger, om du kan slå den funktion
fra, du har alligevel næppe noget at bruge den oplysning til.

Hvordan ser det ud, når du indlæser siden i en borwser? Mit gæt er, at der
ikke er noget underligt at se.
Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Martin Ploug

Dato : 14-07-07 08:19

Erik Ginnerskov skrev :
> [...]
> fra, du har alligevel næppe noget at bruge den oplysning til.
>
> Hvordan ser det ud, når du indlæser siden i en borwser? Mit gæt er, at der

Hej alle

Mange tak for jeres indlæg. I har helt ret, det er editorens måde at
vise linjeskift på.
Jeg må åbenbart have valgt en font, der ikke kan vise det omvendte P,
der er standardsymbol for
linjeskift. Jeg har nu bare slået visningen helt fra.

Jeg poster herunder svaret fra forummet på www.crimsoneditor.com.

You have the "show line break" option selected in
Tools/Preferences/General/Visual, but the symbol Crimson normally uses
isn't set up in the font you're using, so Windows reverts to showing it
as a square.

Unticking this box will take away all the boxes, alternatively changing
font will change them into a font which make more sense (it's usually
shown as a kind of backwards P symbol, but it doesn't appear in the font
you're using)

Mvh. Martin

Fra : Martin Ploug

Dato : 13-07-07 16:25
Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 13-07-07 17:54

> Nu skriver han jo rent faktisk hvilken editor han bruger

Ja, du har ret. Det overså jeg i farten. Men det
er lidt ligemeget, for jeg kender ikke den editor.

Med venlig hilsen
Jørgen Farum Jensen