ens bredde på labels til inputfelter
Fra : Leonard

Dato : 11-07-07 20:45

<label for="navn">Navn:</label>
<input type="text" name="navn" id="navn" />

og så en style på label

label {
   width: 20em;
}

giver ikke som forventet en fast bredde på label, så alle inputfelterne
kommer til at stå under hinanden.

http://162.dk/test/label/label.html

Hvorfor ikke?
- og hvordan får jeg stillet det lige op?

--
Leonard
RC Tamiya King Hauler 1:14 sælges

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 11-07-07 21:05

Leonard wrote:

label {
width: 20em;
float:left;
}

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Leonard

Dato : 11-07-07 21:20

On Wed, 11 Jul 2007 22:05:28 +0200, Erik Ginnerskov wrote:

> label {
> width: 20em;
> float:left;
> }

OK, men hvorfor nu det?
På <input> virker et width jo fint uden at sætte float på?
Begge dele er da inline-elementer.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 11-07-07 21:26

Leonard wrote:

> OK, men hvorfor nu det?

Jeg har ikke en fin akademisk forklaring. Har kun erfaret, at sådan skal det
være for at fungere.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Louis

Dato : 11-07-07 21:29

> [...]
> width: 20em;
> }
>
> giver ikke som forventet en fast bredde på label, så alle inputfelterne

Ved ikke hvorfor, jeg kan heller ikke få det til at fungere med em.

> - og hvordan får jeg stillet det lige op?

Med god hjælp fra denne gruppe nåede vi frem til, at der kun var én ting at
gøre, nemlig at sætte en fast værdi. Se evt. den tråd, som jeg startede den
22.06.2007: "Form der validerer." Du må gerne nuppe kode fra
http://www.laerkebo.net/info_faelleshus_booking.shtml

Louise