Boks som link
Fra : Mads Larsen

Dato : 10-07-07 10:18

Hej jeg er ret ny i både HTML og CSS. Er det muligt at bruge en
hel boks som et link, og derefter bruge a.hover til at give
boksen border og ændre tekstfarve? Jeg arbejder med en boks som
indeholder et baggrundsbillede og en overskrift.
Baggrundsbilledet skal forblive uændret, men overskriften skal
skifte farve og der skal en ramme omkring dem begge.

Jeg kan indsætte billedet på almindelig vis og angive både
billede og tekst som link, men så får de hver sin ramme i stedet
for én samlet ramme for dem begge.

vh tentacle

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lars Bo Nielsen

Dato : 10-07-07 12:22

Hej Mads

Du kan bruge alt som et hyperlink, bare du klammer din boks, dit
billede, hvad som helst, ind i en <a href= ...> DIN BOKS </a>.

Du kan slippe af med linjen omkring din boks (som kommer ved
*"hover" ved at sætte koden border="0" ind der, hvor du definerer
boksen. Hvis det skal være prof, så fjern border fra din CSS.

Håber det besvarer dit spørgsmål!

mvh
Lars

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 10-07-07 16:36

Lars Bo Nielsen skrev :

>Du kan bruge alt som et hyperlink, bare du klammer din boks, dit
>billede, hvad som helst, ind i en <a href= ...> DIN BOKS </a>.

Ikke, hvis det skal være valid html.

Det skal laves sådan:

height: 100%">
indhold
</a>

Vær rar at klippe i det og nøjs med at citere det du direkte
svarer på du svarer på og svar under det citerede.

Læs gerne http://www.html.dk/nyhedsgrupper/usenet.asp.

En god side, som viser hvordan man bør svare:
http://nyhedsgrupper.tdconline.dk/tour-07.html

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Thrane

Dato : 10-07-07 17:37

"Mads Larsen" <madsalleslevlarsen@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Jeg kan indsætte billedet på almindelig vis og angive både
> billede og tekst som link, men så får de hver sin ramme i stedet

Henad:
http://www.lycan.dk/cookie/04.asp

--
Thrane

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 10-07-07 20:47

Mads Larsen wrote:
> Er det muligt at bruge en
> hel boks som et link,

Det vil ikke kunne gøres med valid kode, da både bokse og overskrifter er
blocklevel-elementer og link-tagget a er et inline-element. Et
inline-element må ikke indeholde et blocklevel-element.

Det ses ofte gjort og det fungerer som regel, men ... det kan ikke
anbefales.

> og derefter bruge a.hover til at give
> boksen border og ændre tekstfarve?

Det vil nok virke bedre med a:hover

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 10-07-07 22:32

Ja, se eksemplet nederst på http://html-faq.dk/2026.asp

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 11-07-07 21:04

Allan Vebel wrote:

> Ja, se eksemplet nederst på http://html-faq.dk/2026.asp

Der er ikke noget på den side, der opfylder kravspecifikationen: En boks
indeholdende bl.a. et h-element og hele boksen som link.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 17-07-07 14:00

Mads Larsen skrev:
> [...]
>
> Jeg kan indsætte billedet på almindelig vis og angive både
> billede og tekst som link, men så får de hver sin ramme i stedet

[Boksens inhold]

Jørgen Farum Jensen
..