Flere eksperimenter med samme menu
Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-07-07 15:05

Hej alle

Nu har jeg rodet videre. Jeg har en fungerende version som er den
aktive. Den er uden grafik.

Derefter lavede jeg en version med baggrundsgrafik. Det var
heller ikke så svært.

Så fik jeg den idé at lægge billedet som tekst. Det kan floates
til højre i en <span> - i hvert fald giver det ikke
valideringsfejl, og det virker smukt i Opera, men det roder i IE
6 og i FF 2. Fordelen er jo at jeg kan give billedet en alt-tekst
(») så der er pile under alle omstændigheder, og derudover kan
jeg få hele linjen til at skifte farve ved hover (selv om
midterstykket ikke er link-aktivt).

I IE6 står hvert billede en linje neden under den tekst det hører
til, og i FF 2 gør de det samme, men danner ydermere en trappe.

Desværre er Gigahost meget langsom for tiden. Jeg håber I kan få
fat i siden:

   http://fiduso.dk/index_NEW.php

PS. Både HTML og CSS validerer.

--
Bertel

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 07-07-07 22:42

Bertel Lund Hansen wrote:

> Nu har jeg rodet videre.

> Desværre er Gigahost meget langsom for tiden. Jeg håber I kan få
> fat i siden:
>
> http://fiduso.dk/index_NEW.php

Jeg får en 404.

Erik Ginnerskov