Problemer med IE6
Fra : Peter Vesth

Dato : 01-07-07 15:27

Hej gruppe

Jeg er webmaster for hjemmesiden www.fotoskud.dk.

Ejeren påstår, at man ikke kan se alle albums på alle sider,
specielt på siden Ervherv i Nexø.

Jeg har ingen mulighed for at simulere i IE6, fordi jeg kører IE7
og der virker den.

Har nogen en forklaring på hvad der går galt?

Med venlig hilsen

Peter

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-07-07 15:49

Peter Vesth skrev:

> Ejeren påstår, at man ikke kan se alle albums på alle sider,
> specielt på siden Ervherv i Nexø.

Det er korrekt hvis man bruger IE 6.

> Har nogen en forklaring på hvad der går galt?

Her er <body> som IE6 får den serveret:

--
Bertel

Fra : Jørn Andersen

Dato : 01-07-07 15:59

On 01 Jul 2007 14:27:13 GMT, Peter Vesth <peter_vesth@hotmail.com>
wrote:

>Jeg er webmaster for hjemmesiden www.fotoskud.dk.
>
>Ejeren påstår, at man ikke kan se alle albums på alle sider,
>specielt på siden Ervherv i Nexø.

Det har hun/han ret i. (Win/IE6)

>Jeg har ingen mulighed for at simulere i IE6, fordi jeg kører IE7
>og der virker den.
>
>Har nogen en forklaring på hvad der går galt?

Ikke direkte, men prøv at starte med at få siden til at validere.
Den kan ikke valideres p.t. da du har et ikke-UTF-8 tegn i titlen
(NEX*Ø*)

+ fjern den øverste linie:
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
- som sætter browseren i quirks-mode.

Desuden synes jeg du skulle prøve at forstørre/formindske dit
browser-vindue, så får du "sjove" resultater. (i alle: IE6, FF2, Opera
8.5)

PS: Har du ikke en alternativ maskine, du kan have IE6 på? Det er vist
stadig den mest brugte browser, så det er lidt uheldigt ikke at kunne
teste i den.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Rune Jensen

Dato : 01-07-07 16:13

"Peter Vesth" skrev i en meddelelse...

> [...]
> og der virker den.
>
> Har nogen en forklaring på hvad der går galt?

Prøv at lave en backup og så fjern

<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>

du har allerførst.

Det er bare en tanke. Mener ikke, at IE<7 forstår xml.

MVH
Rune Jensen

Fra : Rune Jensen

Dato : 01-07-07 18:44

"Peter Vesth" skrev i en meddelelse...

> Jeg er webmaster for hjemmesiden www.fotoskud.dk.
>
> Ejeren påstår, at man ikke kan se alle albums på alle sider,
> specielt på siden Ervherv i Nexø.

....skulle måske lige sige, at hvad du end har gjort, så virker det nu...

Og så er her et tip til at tjekke í IE6
www.totalvalidator.com

MVH
Rune Jensen

Fra : Jørn Andersen

Dato : 02-07-07 01:53

On Sun, 1 Jul 2007 19:43:34 +0200, "Rune Jensen"
<runeofdenmark@hotmail.com> wrote:

>...skulle måske lige sige, at hvad du end har gjort, så virker det nu...

Jeps, men menu og "topbanner" flagrer stadig rundt, når man forstørrer
og formindsker browser-vinduet.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Peter Vesth

Dato : 05-07-07 12:25

Jørn Andersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Jeps, men menu og "topbanner" flagrer stadig rundt, når man forstørrer
> og formindsker browser-vinduet

Hej Jørn

Jeg har rodet i nogen tid med problemet ved formindskning af browservinduet,
men måske har jeg fået ram på problemet nu på www.fotoskud.dk

Tak for opmærksomheden.

Med venlig hilsen

Peter Vesth

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 05-07-07 16:21

Peter Vesth wrote:

> Jeg har rodet i nogen tid med problemet ved formindskning af
> browservinduet, men måske har jeg fået ram på problemet nu på
> www.fotoskud.dk

Ja, nu er den del af problemet løst. Så skal du bare have styr på
centreringen af det faktiske sideindhld i forhold til browservinduet. Det
har jeg skrevet noget om her:

http://hjemmesideskolen.dk/html/flyd.asp?id=fpx

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Peter Vesth

Dato : 06-07-07 13:52

Erik Ginnerskov wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Ja, nu er den del af problemet løst. Så skal du bare have styr på
> centreringen af det faktiske sideindhld i forhold til browservinduet. Det
> [...]
Hej Erik Ginnerskov

Jeg har forsøgt videre at tilrette min css, men jeg har ikke mulighed for at
kontrollere i diverse browsere og skærmopløsninger. Derfor hører jeg gerne
nærmere hvis der stadig skulle være problemer med www.fotoskud.dk

Fik et par gode ideer på ovennævnte link til hjemmesideskolen, mange tak for
det!

Med venlig hilsen

Peter Vesth

Fra : Peter Vesth

Dato : 02-07-07 07:47

Peter Vesth wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Hej gruppe

Tak for svar, jeg har sandelig fået noget at tænke over.

Som foreslået af Jørn og Rune, er jeg gået i gang med at fjerne

<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>

det er åbenbart den der driller, når jeg har æ, ø og å i
titlefelterne i albummene. Så jeg har lige et halvt hundrede stykker
der skal rettes igennem. Sidens formål er jo netop at vise billeder.

Senere vil jeg kikke på menuerne og topbanner som "blafrer", som
Jørn
Andersen skriver, jeg har dem ellers absolut positioneret, men måske
er det derfor.

Igen tak, og med venlig hilsen

Fra : Allan Vebel

Dato : 02-07-07 23:36

Peter Vesth skrev:

> Så jeg har lige et halvt hundrede stykker der skal
> rettes igennem.

Det kunne du have undgået hvis du havde brugt SSI

Jeg har også mange sider, men kun én header, som
jeg inkluderer på alle sider.

Se også http://html-faq.dk/2014.asp

--
Allan Vebel