hjælp med Simpel password protection
Fra : kenneth holt

Dato : 24-06-07 12:55

Hej, jeg har fundet et script til simpel password protection her
på siden, men har lige nogen problemer.

Jeg kan godt få det lagt ind, men kan ikke lige finde ud af
hvordan man får den til og går videre når den har godkendt
koden.!

På forhånd tak

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Dennis Munding

Dato : 24-06-07 14:05

Hej Kenneth!
"kenneth holt" skrev i en meddelelse:
> Hej, jeg har fundet et script til simpel password protection her
> på siden, men har lige nogen problemer.

Hvilken side?!?
Du mener sikkert html.dk, men du skriver til en nyhedsgruppe, som ikke er en
del af html.dk - de linker blot til forskellige nyhedsgrupper, som er
relevante i forhold til indholdet på deres hjemmeside.

> Jeg kan godt få det lagt ind, men kan ikke lige finde ud af
> hvordan man får den til og går videre når den har godkendt
> koden.!

Send et link til den side, du refererer til - det gør det meget nemmere for
andre at hjælpe dig - hjælp til selvhjælp.

Jeg opgav at finde siden...

Dennis Munding
http://tolkecentret.dk/ - Tolkning, oversættelse, rådgivning og kurser!
http://pe-vagtservice.dk/ -Et sikkert valg til at passe på dine værdier!
http://munding-webdesign.dk/ -Vi ses! - ganske enkelt...

Fra : Per Rasmussen

Dato : 24-06-07 14:08

kenneth holt wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
>
> Jeg kan godt få det lagt ind, men kan ikke lige finde ud af
> hvordan man får den til og går videre når den har godkendt

Det er et svært spørgsmål du stiller os, for vi kan ikke rigtigt
hjælpe dig uden at vi kender koden.
Hvor har du fundet det script henne, så vi evt. selv kan afprøve
det, eller endnu bedre giv os et link

PerR

Fra : Per Rasmussen

Dato : 24-06-07 14:13

> [...]
>
> Jeg kan godt få det lagt ind, men kan ikke lige finde ud af
> hvordan man får den til og går videre når den har godkendt

Det der ligger på html.dk der er der en linie der hedder:
location.href = username + password+'.htm';

Det betyder at hvis username er knud og password er ole, så skal
du have en side der hedder knudole.htm for at det virker

PerR

Fra : kenneth holt

Dato : 24-06-07 15:14

Per Rasmussen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
skal
> du have en side der hedder knudole.htm for at det virker

okay, skal den så hedde

location.href = knud + ole+'.htm';
eller location.href = knudole'.htm';

???

Fra : Per Rasmussen

Dato : 24-06-07 15:58

kenneth holt wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
Du skal ikke ændre noget ved
location.href = username + password+'.htm';
Du skal egentlig bare lave en side der hedder knudole.htm
når du så kommer til login siden, så taster du brugernavn knud og
password ole ind, så bliver du sendt videre til den nævnte side

PerR

Fra : Janus Høi

Dato : 25-06-07 16:11

Det er en rigtig dårlig adgangskontrol-løsning. Faktisk er der ingen
adgangskontrol i den.

Hvis du har din hjemmeside på på en Apache-server, kan du gøre det
meget enkelt med det der hedder htacces. (Hvor der popper en loginboks
frem på skærmen)

Hvis det er fordi du vil have sådan en loginboks på SELVE siden, kan
det gøres meget nemt i PHP eller ASP.

Hvis du har mulighed for at bruge et af disse sprog, men ikke kan
programmere i det, kan du blot lave adgangsdelen i f.eks PHP og så
ellers programmere resten af siden i almindelig HTML. (Så kan du jo
altid udbygge senere hen)

--
Janus