Problemer med iframe og php fil i IE
Fra : Kasper Lund

Dato : 23-06-07 08:50

Hej med jer.

Følgende virker fint i firefox, men ikke i IE (V. 6 og 7)

<iframe src="/rapport/functions/3dpiechart.php\
?data=74*26&label=Fri*Brugt"\

Jeg henter et cirkeldiagram i et iframe, men i IE bliver jeg prompted for
at downloade php filen? (unknown filetype siger den)

Hvad kan problemet være?

/Kasper

Fra : Rune Jensen

Dato : 23-06-07 09:02

"Kasper Lund" <skrev i en meddelelse...
> [...]
>
> Jeg henter et cirkeldiagram i et iframe, men i IE bliver jeg prompted for
> at downloade php filen? (unknown filetype siger den)

bare lige et spørgsmål først... hvorfor bruge en iframe i det hele taget?
Kan det slet ikke løses med en div?

På dit spørgsmål har jeg ikke umiddelbart svar, måske et link vil hjælpe.
Har du testet i andre vers. af IE? Har du browsertjek i din PHP eller andet,
f.eks. conditional comments? Har du sat korrekt doc type?

MVH
Rune Jensen

Fra : Kasper Lund

Dato : 23-06-07 11:43

On Sat, 23 Jun 2007 10:02:25 +0200, Rune Jensen wrote:

> [...]
> Har du testet i andre vers. af IE? Har du browsertjek i din PHP eller andet,
> f.eks. conditional comments? Har du sat korrekt doc type?

Siden ligger desværre lokalt, så ikke noget link.

Har tjekket den i IE 6 og 7, ingen af dem virker.

Jeg har ikke browsertjek i min kode.
w3 validatoren brokker sig over at der ikke er et tag der hedder iframe,
er der ikke det i xhtml, eller er det mig der gør noget forkert?

funktionen der laver mit cirkeldiagram er lavet så den kaldes via en url
med de ønskede parametre (get). Jeg kan ikke se hvordan jeg ellers skulle
få fat i den. (men min erfaring er heller ikke noget at prale af, så man
kan helt sikkert lave det på en anden måde)

/Kasper