Formular på hjemmeside
Fra : Thomas Daugaard Schm~

Dato : 23-06-07 00:15

Hej

Jeg har lavet en formular på min hjemmeside, som folk kan udfylde
og så skal de kunne klikke send, og så sende den til min mail
boks, men når de sender modtager jeg den som dette her :
firma=dh&fornavn=shshd&adresse=shgsh+13&postnummer=9513

Kan man ikke undgå det, ville gerne kunne læse det uden at skulle
bruge 2 timer på at tyde det.

Plus at jeg ville gerne undgå at folks mail program åbnede for at
sende den, hvordan undgår jeg det ???

Link til siden følger hermed: www.test.cityfools.dk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Thomas Daugaard Schm~

Dato : 23-06-07 00:18

Thomas Daugaard Schmidt wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> bruge 2 timer på at tyde det.
>
> Plus at jeg ville gerne undgå at folks mail program åbnede for at

PS. Glemte at skrive at problemet ligger under menu'en Kontakt

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-06-07 00:20

Thomas Daugaard Schmidt skrev:

> [...]
> boks, men når de sender modtager jeg den som dette her :
> firma=dh&fornavn=shshd&adresse=shgsh+13&postnummer=9513

Ikke ved hjælp af HTML. Det kræver at man behandler data på
serversiden. Det kan man f.eks. gøre i PHP.

> Plus at jeg ville gerne undgå at folks mail program åbnede for at
> sende den, hvordan undgår jeg det ?

Også ved et serverside-sprog. De har en mailkommando så der kan
sendes mails automatisk fra serveren. Imidlertid bliver du så
nødt til at tackle nogle problemer med spam fordi en simpel
formular med tilknyttet mailafsendelse er et oplagt mål for
spammere der kan misbruge det.

--
Bertel

Fra : Thomas Daugaard Schm~

Dato : 23-06-07 10:33

> [...]
> nødt til at tackle nogle problemer med spam fordi en simpel
> formular med tilknyttet mailafsendelse er et oplagt mål for

Ja okaj, jeg kender desværre ikke noget til PHP men går nok, nu fandt
jeg noget andet, men det er jeg ikke sikker på, jeg opdagede at man i
stedet for at skrive action="mailto: kan man skrive en url, men hvis
man gør det, hvordan modtager man den så, skal man lave en side at
modtage den på, og hvad skal der laves på denne side ????

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-06-07 10:38

> [...]

> man gør det, hvordan modtager man den så, skal man lave en side at
> modtage den på, og hvad skal der laves på denne side ????

Der skal laves PHP-kode til at behandle data og afsende en mail.
Eller også skal du bruge et andet serversidesprog.

--
Bertel