private metoder på objekter
Fra : Anders K

Dato : 06-07-01 20:25

er (subj.) muligt i php?

--
Anders Krarup
www16.brinkster.com/ak76/

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 06-07-01 20:50

After I finished the 3 Pan Galactic Gargle Blasters, "Anders K"
<andkrup@yahoo.com> just offered me, he muttered some weird stuff, and
I had to correct this gibberish:

>er (subj.) muligt i php?

Nope, desværre.
--
<? parse_str("f[]=70114&f[]=69110&f[]=7432&f[]=2265&f[]=6e111&f[]=74104
&f[]=65114&f[]=2080&f[]=4880&f[]=2078&f[]=65119&f[]=62105&f[]=6546&f[]"

Fra : Hroi Sigurdsson

Dato : 07-07-01 17:40

Anders K wrote:

> er (subj.) muligt i php?

Sproget understøtter det ikke, men hvis du har en metode/property du
anser som privat er det god skik at bruge _ som prefix i metode-navnet
for tydeligt at signalere at der er tale om en private method/property.

class MyClass {

   var $my_public_property;
   var $_my_private_property;

   function my_public_method() {
      // ..
   }

   function _my_private_method() {

   }
}

--
Hroi Sigurdsson
Fried ice cream is a reality! -- George Clinton

Fra : Anders Johannsen

Dato : 08-07-01 23:03

> er (subj.) muligt i php?

Nej! PHPs objektmodel er meget mangelfuld (nogle vil måske endda
gå så vidt, som til at kalde den et grumt hack ovenpå et
procedurelt sprog). Hvis man er interesseret i et fungerende
objektorienteret sprog, bør man nok kigge på Ruby (og i nogen
grad Python) i stedet.

Til forsvar skal det siges, at for mange folk og mange formål er
PHP god OO. Syntaksen og koncepterne er holdt simple, og det
bibringer trods alt den abstraktion, som er nødvendig for at
holde selv relativt store projekter vedligeholdbare.

/A

--
Brug Validator service: http://www.html.dk/validator
- Tast din URL én gang, og validér dokumentet hos 12 validatorer

Fra : Niels Andersen

Dato : 08-07-01 23:14

"Anders Johannsen" <not@valid.dk> wrote in message
> Hvis man er interesseret i et fungerende
> objektorienteret sprog, bør man nok kigge på Ruby (og i nogen
> grad Python) i stedet.

Ruby og Python? Er de nogle særligt? Jeg kender dem i hvert fald ikke. (Ud
over at have hørt om det)
Jeg ville da anbefale Java i den forbindelse.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Anders Johannsen

Dato : 08-07-01 23:32

Niels Andersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> Ruby og Python? Er de nogle særligt? Jeg kender dem i hvert fald ikke. (Ud
> over at have hørt om det)

Det må vel afhænge af hvilket ærinde man er ude i. Java udmærker sig på mange
måder, men kort udviklingstid og utypethed er ikke blandt dem. Den korrekte
formulering fra min side, ville nok have været:

Hvis man er interesseret i et fungerende
objektorienteret _scripting_sprog, bør man nok kigge på Ruby (og i nogen
grad Python) i stedet.

/A