Linie <u></u> mellem tabel data.
Fra : Leon Strandgaard

Dato : 17-06-07 15:32

Hej NG.

Jeg kunne godt tænke mig at lave en opstillng med noget tekst og
en pris og en understreg der følges hele vejen melem de to. Jeg
ville umidelbart lave opstillingen i en tabel men der kan jeg
lave stregen hele vejen. Jeg håber i vil hjælpe mig.

Med venlig hilsen

Leon Strandgaard

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 17-06-07 15:51

Leon Strandgaard wrote:

> Jeg kunne godt tænke mig at lave en opstillng med noget tekst og
> en pris og en understreg der følges hele vejen melem de to.

Jeg kan ikke følge dig i din problembeskrivelse. Kan du ikke lægge en
prøveside ud, så vi kan se, hvad du mener?

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-06-07 16:03

Erik Ginnerskov skrev:

> Jeg kan ikke følge dig i din problembeskrivelse. Kan du ikke lægge en
> prøveside ud, så vi kan se, hvad du mener?

Han mangler et "ikke". Han vil gerne have en streg der ikke
brydes af tabellens bokse.

Det kan laves hvis man styler teksten til at være understreget i
hele tabellen og laver denne med cellspacing og cellpadding på 0
begge to. Derefter kan man fuske et mellemrum mellem Tekst og
Pris ved at lægge et felt imellem kun indeholdende &nbsp;.

--
Bertel

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 17-06-07 16:29

Bertel Lund Hansen wrote:

> Han mangler et "ikke". Han vil gerne have en streg der ikke
> brydes af tabellens bokse.

Hvis det er sådan, det hænger sammen:

table {
border-collapse:collapse;
}
tr.streg td {
border-bottom: 1px solid #000;
}

Første række bliver understreget, anden række bliver ikke.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-06-07 22:15

Erik Ginnerskov skrev:

> tr.streg td {

<head>
<title>Understreg</title>
   td { text-decoration: underline; }
</head>

<h1>Tak</h1>

--
Bertel

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 18-06-07 20:21

Bertel Lund Hansen wrote:

> td { text-decoration: underline; }

Det kan man også, men det har i mine øjne to ulemper:

Det rammer alle tabelceller uden undtagelse.

Stregen kommer for tæt på tekstlinjen, så teksten kan
være svær at læse.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk