Skjul toppen af browseren.. (med html elle~
Fra : tpct

Dato : 15-06-07 21:11

Hej...

Når man på fx på Bilka´s hjemmeside åbner deres ugentlige reklame
så forsvinder noget af toppen af den andvendte browser, så der
bliver mere plads til siden.

Det kan ses her ved at trykke på reklamen over til højre, og så
trykke på en af de sider der kommer frem, så åbner der et nyt
vindue, men med mere plads til siden.
http://bilka.dk/internet/bilka/menu/main.nsf

Spørgsmålet er så, findes der en html kode eller et stylesheets,
der kan gøre således at noget af toppen forsvinder, så der bliver
mere plads til siden, ligesom med bilka reklamen?

På forhånd tak!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 15-06-07 21:20

tpct wrote:

> http://bilka.dk/internet/bilka/menu/main.nsf
>

> Spørgsmålet er så, findes der en html kode eller et stylesheets,
> der kan gøre således at noget af toppen forsvinder,

Næ, det er javascript, der påvirker et popup-vindue:

<a
href=javascript:fullscreen('/internet/bilka/menu/main.nsf/WebAvis/Ugens_tilbudsavis_Side1','6401','scrollbars=yes');>

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : tpct

Dato : 16-06-07 11:33

> [...]
> href=javascript:fullscreen('/internet/bilka/menu/main.nsf/WebAvis/Ugens_tilbudsavis_Side1','6401','scrollbars=yes');>

Jep kan godt se at Bilka bruger javascript til det, det jeg bare tænkte/håbede på var at der måske fantes et stylesheets
der også kunne gøre det...

MVH

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 16-06-07 16:49

"tpct" <xFJERN-MIG-TAK@tpct.eu> skrev i en meddelelse

> Jep kan godt se at Bilka bruger javascript til det, det jeg bare
> tænkte/håbede på var at der måske fantes et stylesheets
> der også kunne gøre det...

Det gør der heldigvis ikke. Ellers ville en hjemmeside kunne overtage
kontrollen med en browsers hovedvindue og fjerne alle muligheder for at
navigere væk fra pågældende side.

Det script, som Bilka bruger, påvirker kun det popup-vindue, som brugeren
selv åbner ved at klikke på linket.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk