Dynamisk menu i javascript
Fra : Pernille Lau

Dato : 24-07-07 14:12

Hej

Er der nogen herinde, som kan hjælpe mig med en oplysning om hvor
jeg f.eks. kan finde koden på en menu - noget lignende
www.foetex.dk - altså hvor undermenu'erne dropper ud lige under
det menupunkt, som man har trykket på. Eller hvis der er nogen
som ved lige hvordan det gøres ?

Hvis det kan laves igennem et menu-maker program skal der være
mulighed for selv at bestemme layout hele vejen igennem.

mvh.
pernille

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 24-07-07 15:31

Pernille Lau skrev:
> [...]
>
> Hvis det kan laves igennem et menu-maker program skal der være
> mulighed for selv at bestemme layout hele vejen igennem.

Der er bestemt ikke noget at efterligne.
1. Der er ingen menu i Firefox.
2. Der er ingen markering af,
a. hvilke menupunkter der har undermenuer,
b. hvilke menupunkter der både åbner en ny side
og en undermenu eller
c. hvilke menupunkter der blot åbner
en ny side.
3. Der er tale om en harmonika-menu, hvor
underpunkterne udvider menuen nedad.
Det kræver megen koncentration at
skelne mellem hvad er (nye) underpunkter
og hvad er er hovedmenupunkter.

Du er meget bedre tjent med at lave et
dropdown menupanel, for eksempel efter
følgende opskrift:
http://webdesign101.dk/www/cssmenu/dropdownmenu.php
Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk
Webdesign håndbøger: http://733.dk

Fra : Kenneth

Dato : 24-07-07 19:58

Denne http://www.dhtml-menu-builder.com/

Og den er kanon.

--
Kenneh

Fra : Martin

Dato : 25-07-07 14:48

Kenneth wrote:
> Denne http://www.dhtml-menu-builder.com/
>
> Og den er kanon.

Dog er den ikke særlig søgemaskine venlig, da alle links og tekster
skrives i javascriptet, og det kan søgemaskinerne ikke læse.