Problemer med java i IE6
Fra : Pernille Lau

Dato : 19-07-07 07:32

Hej

Jeg er igang med at lave en hjemmeside, hvor jeg har brugt en
javacript menu, hvor koden oprindelig var brugt til en vandret
menu. Jeg har så vendt den til at være på højkant.

Nu har jeg så bare det problem at både undermenuen i menuen, samt
diverse div's på siden bliver flyttet omkring 20-30px mod højre i
IE6 - i IE7 fungerer siden fint.

Er der nogen som har en ide om, hvad der er galt og evt. har et
forslag til hvordan det kan løses ?

Siden kan ses på : www.lau-design.dk/blj prove

Hilsen
Pernille

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Pernille Lau

Dato : 19-07-07 10:53

> Er der nogen som har en ide om, hvad der er galt og evt. har et
> forslag til hvordan det kan løses ?

Har fundet ud af det...

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 19-07-07 12:25

Pernille Lau skrev:

> Har fundet ud af det...

Kan vi andre ikke lære noget af det?

Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk
Webdesign håndbøger: http://733.dk

Fra : Pernille Lau

Dato : 20-07-07 08:57

Jørgen Farum Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> Kan vi andre ikke lære noget af det?

Det kan da muligvis godt være....

Jeg har i min index fil i headen inkluderet en hack således at IE6 kan
finde ud af at tolke min undermenu samt div'er....

Jeg har rettet højden på margin-top i .submenu samt margin-left på
mine div'er.

<!--[if IE 6]>
.submenu
{
margin-left:98px;
width:120px;
text-align:left;
margin-top:-28px;
background: #BA4346;
visibility: hidden;
position: absolute;
z-index:3;
      }
<![endif]-->

<!--[if IE 6]>
#tekstfeltforside{

   margin-left:4px;
      }
<![endif]-->

<!--[if IE 6]>
#bil{

   margin-left:4px;

   }
<![endif]-->

Det eneste jeg mangler nu er at få det til at passe helt i firefox...
mangler lige 5-10 px på undermenuen før end det hele er helt på plads.

Fra : Pernille Lau

Dato : 20-07-07 09:44

> Det eneste jeg mangler nu er at få det til at passe helt i firefox...
> mangler lige 5-10 px på undermenuen før end det hele er helt på plads.

Som det sidste for at få det til at virke i firefox har jeg rettet
martin-top til i min css fil så denne fungerer i firefox.

Det betyder jo så at det hele rykker sig i IE7 men det har jeg repareret
ved at lave en hack mere på IE7.

<!--[if IE 7]>
.submenu
{

margin-top:-28px;

      }
<![endif]-->

Så nu virker menuen som den skal både i IE6, IE7 og firefox.

Man kan ikke se alle disse rettelser på ovenstående links da det der
ligger der kun er en prøve til kommentarer herinde fra.