Speciel onMouseOver?
Fra : Frank Dyring

Dato : 18-07-07 01:32

Jeg vil gerne have en variabel til at skifte indhold, når jeg
kører musen over en bestemt tekst.

Eks.: Når musem køres over teksten [billede] skal variablen
[billedvariabel] sættes til 1. Hvis den køres over [anden tekst]
skal variablen [billedvariabel] sættes til 7.

Herefter bruger jeg variablen til at kalde ting fra min database,
hvor den bruges til at filtrere, hvilke poster, der hentes
(SELECT * FROM database WHERE feltnavn=[billedvariabel] )

Er jeg helt forkert på den, når jeg mener, at det må kunne gøres
med JavaScript?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 18-07-07 11:40

Frank Dyring skrev:
> [...]
> (SELECT * FROM database WHERE feltnavn=[billedvariabel] )
>
> Er jeg helt forkert på den, når jeg mener, at det må kunne gøres

Det kan du godt, men det bliver nok en lidt
utilfredsstillende performance. onmouseover og
onmouseout vil virke øjeblikkeligt, men sådan
vil det ikke føles, hvis de to events skal udløse
en server request. Det er jo derfor man bruger
preload af de billeder, der skal bruges i en
grafisk JavaScript rollover.

Det er muligt du kan bruge XMLHttpRequest til
at bedre på effektiviteten, men det må du så
spørge andre om...

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Frank Dyring

Dato : 18-07-07 20:30

Jørgen Farum Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> Det er muligt du kan bruge XMLHttpRequest til
> at bedre på effektiviteten, men det må du så
> spørge andre om...
>
> --

Ja - jeg er også nået frem til, at AJAX er løsningen. Nu skal jeg
bare have løst det i stedet for...

Har midlertidigt løst det med, at der skal klikkes på teksten for at
opdatere.

Franke

Fra : Kenneth

Dato : 21-07-07 21:53