Problemer med java i Dreamweaver
Fra : Ole Laursen

Dato : 10-07-07 20:39

Hej!

Jeg er igang med min første hjemmeside, og er stødt på problemer. Når jeg
kører linktjekkeren kommer to fejlmeddelelser i filen mm_menu.js
+menu.bgImageUp+ og '+ menu.childMenuIcon +'. Jeg går ud fra det er det der
resulterer i fejlen på siden. Første gang en af dropdown menuerne vælges er
der ingen problemer, men anden gang går det galt. Se på www.wadschier.dk.
Jeg har forsøgt at finde ud af hvad fejlmeddelelserne betyder, men det er
ikke lykkedes. Kan I hjælpe? Kan I desuden anbefale et godt forum, til at
stille spørgsmål, til reamweaver?

Venlig hilsen
Ole Laursen

Fra : Martin Ploug

Dato : 17-07-07 06:51

Ole Laursen <denfaar@i.ikke> skrev:
>Hej!

> [...]

Hej Ole

Jeg ser ingen fejlbeskeder.
Hvad står der i den du får?

Jeg kender ikke deciderede dreamweaver fora,
men har haft meget gavn af www.eksperten.dk
og nyhedsgrupper som denne.

Hilsen Martin

Fra : Ole Laursen

Dato : 17-07-07 13:26

> Jeg ser ingen fejlbeskeder.
> Hvad står der i den du får?

Hej Martin!

Fejlen kommer når jeg i Dreamweaver vægler File --> Check page --> Links.
Her er resultatet at der i filen mm_menu.js er to broken links
+menu.bgImageUp+ og '+ menu.childMenuIcon +'. Det er disse to fejl jeg ikke
kan gennemskue hvorfor opstår.
Hvis du går ind på min hjemmeside www.wadschier.dk og vælger fx slægt -->
efterlysninger, vises siden helt korrekt. Men hvis du _herefter_ vælger fx
slægt --> ukendte billeder, så kan siden ikke vises. Jeg kan ikke gennemskue
hvorfor.

Venlig hilsen
Ole Laursen

Fra : Martin Ploug

Dato : 17-07-07 16:15

Hej Ole

> [...]
> Links. Her er resultatet at der i filen mm_menu.js er to broken links
> +menu.bgImageUp+ og '+ menu.childMenuIcon +'. Det er disse to fejl jeg

Så vidt jeg kan se i det første du skriver, så går det på nogle billeder
/ikoner, som skulle ligge i menuen på en eller anden måde.
Men billederne ligger tilsyneladende ikke i den angivne sti. I menuen
under Slægt er der jo også et rødt kryds, der angiver, at
billedet ikke kan findes.

i mm_menu.js står der i linje 39 noget med this.childMenuIcon =
"arrows.gif";
det er variablen med navnet på det billedet, som serveren ikke kan finde.
Billedet, som den leder efter ligger så vidt jeg kan se her
http://www.wadschier.dk/arrows.gif.
Der er altså noget galt med den sti der er angivet.

Jeg hentede mm_menu.js ved at skrive
http://www.wadschier.dk/mm_menu.js i adressefeltet i browseren, men du
har den
vel også liggende lokalt.

> [...]
> --> efterlysninger, vises siden helt korrekt. Men hvis du _herefter_
> vælger fx slægt --> ukendte billeder, så kan siden ikke vises. Jeg kan

Det andet kan jeg ikke lige gennemskue, andet end det måske også er
noget med forkerte stier og evt. targets.
Hvad står der præcist i de fejlbeskriverlser du får?

Mvh. Martin

Fra : Martin Ploug

Dato : 17-07-07 16:43

Hej igen

Mht. det med ikonet med pilen i drop down menuen må
du ind på alle de sider, hvor der vises et rødt kryds i menuen
og tilføje ../../ = to mapper op i stien.

Altså i ca. linje 50 på hver side står der

mm_menu_0709232813_0.childMenuIcon="arrows.gif";

Jeg mener, at der i stedet skal stå

mm_menu_0709232813_0.childMenuIcon="../../arrows.gif";

fordi siderne ligger i undermapper f.eks.
billeder/kloften07/

Mvh. Martin

Fra : Martin Ploug

Dato : 17-07-07 17:02

Hej igen

....på samme måde må du skulle ind og rette på sider,
hvor henvisningen ikke virker på ca. linje, hvor der står
noget med f.eks. 47

mm_menu_0709232813_0.addMenuItem("Efterlysninger","location='slaegt/efterlysninger/efterlysninger.html'");

Sti der ikke virker:

slaegt/ukendtebilleder/slaegt/ukendtebilleder/ukendtebilleder.html

Sti der virker:
slaegt/ukendtebilleder/ukendtebilleder.html

Fra : Martin Ploug

Dato : 17-07-07 17:27

....ups på linje 47, hvor der står noget med

mm_menu_0709232813_0.addMenuItem("Efterlysninger","location='slaegt/efterlysninger/efterlysninger.html'");

Fra : Ole Laursen

Dato : 17-07-07 22:08

Mange tak for dine forslag! Jeg kan godt følge logikken i det du skriver.
Jeg har forsøgt at lave de rettelser du kom med i min template som jeg
bruger som grundskabelon. Problemet er bare at ændringer ikke sker på de
andre "forsider". Jeg kikker nærmere på det.

Venlig hilsen
Ole Laursen

Fra : Martin Ploug

Dato : 17-07-07 22:25

Ole Laursen skrev:
> [...]
> template som jeg bruger som grundskabelon. Problemet er bare at
> ændringer ikke sker på de andre "forsider". Jeg kikker nærmere på det.

Velbekomme.

Rettelserne skal foretages i alle dine "forsider" eller i hvert alle dem,
som ikke fungerer.

Ja, du kan måske godt lave rettelserne i din templete, og så gemme
templaten i forskellige versioner og med forskellige filnavne - alt
efter deres
indhold - altså f.eks. aner.htm, efterlysninger.htm, ukendte.htm osv.
Men så skal du være sikker på, at stien til billeder og filer / sider er den
samme på alle sider.

Ja, prøv at kigge nærmere på det.

Så kan du bare vende tilbage.

Med venlig hilsen
Martin

Fra : Ole Laursen

Dato : 17-07-07 23:29

> [...]
> indhold - altså f.eks. aner.htm, efterlysninger.htm, ukendte.htm osv.
> Men så skal du være sikker på, at stien til billeder og filer / sider er

Jeg tror jeg er ved at have gennemskuet det. Jeg forstår bare ikke hvorfor
ændringerne _ikke_ sker i aner.html, efterlysninger.html osv., _når_ jeg
foretager ændringerne i template. De øvrige forsider aner.html osv., er
nemlig bygget ud fra template. På den igen...

Venlig hilsen
Ole Laursen

Fra : Martin Ploug

Dato : 18-07-07 09:56

> [...]
>foretager ændringerne i template. De
>øvrige forsider aner.html osv., er
>nemlig bygget ud fra template. På den igen...

Hej Ole

Jeg er ret sikker på, at du bliver nødt til at gå ind
på hver af de pågældende filer aner.html,
efterlysning.html osv. og rette stierne
i hver af disse filer, før ændringer træder i kraft.

Lige en sidebemærkning...det er javascript og ikke
java. Java er et andet programmeringssprog

Mvh. Martin