Kombinere 2 scripts
Fra : Thrane

Dato : 08-07-07 16:09

Hej...

Jeg benytter nedenstående script til at skjule/vise en tabel på en side jeg
er ved at lave.

<script type="text/javascript">
function visElement(linkElement,objekt) {
var element = document.getElementById(objekt);
if (element.style.display == 'block') {
element.style.display = 'none';
var imageElement = linkElement.childNodes[0];
imageElement.src = '/gfx/system/plus.gif';
}
else {
element.style.display = 'block';
var imageElement = linkElement.childNodes[0];
imageElement.src = '/gfx/system/minus.gif';
}

//-->
</script>

Og functionen aktiveres ved:

Jeg har brug for at klik på ovenstående link også aktivere et andet script
der sætter/sletter en cookie.
Den function kaldes ved en af nedenstående links.

onClick="delete_cookie('LayoutSize','small' );">

Hvordan kan jeg få det til at spille sammen, sådan at klik på et link,
skjuler tabellen og samtidig sætter en cookie og klik igen viser tabellen og
sletter min cookie?

Håber nogle af jer proffer har en løsning!

På forhånd mange tak!

--
Thrane

Fra : Birger

Dato : 09-07-07 01:36

"Thrane" <noreply@noreply.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvordan kan jeg få det til at spille sammen, sådan at klik på et link,
> skjuler tabellen og samtidig sætter en cookie og klik igen viser tabellen

Ved at kaldes set_cookie hhv slet cookie inde fra visElement()...

function visElement( linkElement, objekt) {
var element = document.getElementById( objekt);
if ( element.style.display == 'block') {
set_cookie( 'LayoutSize','small');
}
else {
delete_cookie( 'LayoutSize','small');
}

Birger

Fra : Thrane

Dato : 10-07-07 17:15

"Birger" <sdc@bbsorensen.com> wrote in message
> [...]
>
> function visElement( linkElement, objekt) {
> var element = document.getElementById( objekt);
> if ( element.style.display == 'block') {

Tusind tak!
Det virker som det skal nu...

--
Thrane

Fra : Thrane

Dato : 10-07-07 17:23

> [...]
>
> function visElement( linkElement, objekt) {
> var element = document.getElementById( objekt);
> if ( element.style.display == 'block') {

Har du evt. en løsning på hvad jeg gør når jeg flere steder benytter samme
vis/skjul funktion, men at der har forskellige cookies der skal sættes?

--
Thrane

Fra : Birger

Dato : 12-07-07 09:33

> [...]
> vis/skjul funktion, men at der har forskellige cookies der skal sættes?

Umiddelbart ville jeg så tage parametre til cookien med i funktionskaldet
til visElement.
Noget i stil med

function visElement( linkElement, objekt, cook, size) {
var element = document.getElementById( objekt);
if ( element.style.display == 'block') {
set_cookie( cook, size);
}
else {
delete_cookie( cook, size);
}

evt, checke på dem først
if (( cook != '') && ( size != '')) { set_cookie( ....); }
så kan visElement() også bruges uden at påvirke cookie

Birger

Fra : Thrane

Dato : 13-07-07 12:36

> [...]
> if (( cook != '') && ( size != '')) { set_cookie( ....); }
> så kan visElement() også bruges uden at påvirke cookie

Helt perfekt, Birger!

Tusind tak for de yderst brugbare råd...

--
Thrane