Slideshow på webside
Fra : Paw Jeppesen

Dato : 07-07-07 16:52

Jeg er ved at lave en side (som mange af jer har hjulpet med; og tak for
det)

Nu vil jeg gerne have et slideshow på nogle af siderne; jeg har fundet det
her, som jeg mener passer godt til mit behov:
http://www.webdesign101.dk/slideshow/eksempel_2.php

Desværre kan jeg ikke få det til at virke.

Et af problemerne er at jeg ikke kan se hvor (i koden) jeg skal pege hen for
at finde de billeder der skal bruges.

Siden det skal bruges på er her:
http://www.jeppesengrafisk.dk/slide_test.html

Det er billedet i den mellemste boks / til højre der skal være slideshowet.

På forhånd tak for jeres hjælp

vh.

Paw J

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 07-07-07 17:47

"Paw Jeppesen" <paw_jeppesen@varmpost.com> skrev :

>Et af problemerne er at jeg ikke kan se hvor (i koden) jeg skal pege hen for
>at finde de billeder der skal bruges.

Billederne skal hedde
pix1.jpg
pix2.jpg
osv.

og ligge i en mappe, der hedder pix.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Paw Jeppesen

Dato : 07-07-07 19:02

Fra : Paw Jeppesen

Dato : 07-07-07 19:03

Har jeg nu gjort.

Jeg får en fejlmeddelelse i linie 40; denne:
document.GetElementById('pixtext' + i).style.display="none";

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 07-07-07 19:26

"Paw Jeppesen" <paw_jeppesen@varmpost.com> skrev :

>Jeg får en fejlmeddelelse i linie 40; denne:
> document.GetElementById('pixtext' + i).style.display="none";

Tjah, startbilledet ligger ikke i mappen pix og hedder heller
ikke pix1.jpg.

http://www.jeppesengrafisk.dk/slide_billeder/1.jpg

Og der er seks billeder, der skal roteres mellem?

PS. Når du svarer på et indlæg, så vær rar at svare under det
citerede og nøjs med at citere det du direkte svarer på.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 13-07-07 10:44

"Paw Jeppesen" <paw_jeppesen@varmpost.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> document.GetElementById('pixtext' + i).style.display="none";
>

> Tjah, startbilledet ligger ikke i mappen pix og hedder heller

Jeg ved ikke om det med billederne, i dag virker det i hvert fald
ikke, selv om du har en folder /pix/ med pix1.jpg og pix2.jpg, som
er dem jeg har kontrolleret.
Men den fejl du har ovenfor er ganske banal, det
skal være
document.getElementById('pixtext' + i).style.display="none";
bemærk det lille g i get.
Det linien skal gøre er at vise den aktuelle billedtekst, som gerne
skulle ligge i en div, som beskrevet i aktiklen.
Med venlig hilsen
Jørgen Farum Jensen

Fra : Pernille Lau

Dato : 08-06-09 20:33

Hej Paw

Jeg vil bare lige høre dig, hvordan dit hovedbanner er lavet? Kan se
det er javascript, men kan jeg se hele koden et sted? Det er nemlig
lige præcis sådan et banner jeg godt kunne bruge på min hjemmeside.

Pernille

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne