Specifik index til hver browser
Fra : Birk Marcus Hansen

Dato : 06-07-07 17:01

Hej. Jeg er ved at sætte en blog i WordPress og har det klassiske
problem med at internet explorer og firefox/safari ikke viser
siden ens, og vil derfor lave en indexfil der henviser browseren
til en start side hvis det er en IE browser og en anden hvis det
er en anden browser. Ved at Javascript kan spørge browseren og få
svar, men da jeg ikke er skrap i JavaScript kan jeg ikke kode
videre.
-Er der nogen der har et script? Råd? Link?

På forhånd tak

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 06-07-07 20:15

Birk Marcus Hansen wrote:

> [...]
> siden ens, og vil derfor lave en indexfil der henviser browseren
> til en start side hvis det er en IE browser og en anden hvis det

Løsningen på det problem er enklere end den konstruktion, du har tænkt dig -
og meget lettere at vedligeholde:

Lav kode, der overholder de gældende standarder.
Lav kode, der ikke sætter IE6 i quirks-mode.
Brug Firefox som monitor, mens du udvikler siden.

Du kan så nøjes med et enkelt eksemplar af hver side. Hvis du derimod bruger
IE6 som monitor og koder sådan, at IE6 går i quirks (bagudkompatibel
visningsmodel), er det næsten umuligt at få IE og FF til at vise siden ens.

Men du kan starte med at lægge dit problem på nettet og sende en url her, så
vi kan kigge på det.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Birk Marcus Hansen

Dato : 08-07-07 23:30

Erik Ginnerskov wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> [...]
>
> Men du kan starte med at lægge dit problem på nettet og sende en url her, så

Mange tak for hjælpen. Jeg har brugt Safari og Firefox mens jeg har udviklet, og
så er der alid problemer med siden i IE. Adressen er http://superko.dk