automaatisk ftp upload hvert 2. minut...
Fra : EUK

Dato : 26-06-07 00:07

Hej ng

Jeg ved ikke om det er her jeg skal smide mit indlæg - men jeg kan se at der
er nogen herinde der ved noget om lid af hvert!

Jeg har på min pc en html fil der bliver genereret ( overskrevet ) engang
imellem ( ca. hvert 2. min.) som jeg gerne vil ha oploaded til min
hjemmeside via ftp - hvordan gør jeg det ?

Jeg har oprettet min ftp adgang i " netværkssteder og det jeg manuelt gør
nu, er at kopiere min fil fra "dokumenter" og over i " netværkssteder/
ftp//mitdomain.dk/" - kan jeg ikke få en funktion der gør det automatisk i
windows med en forudbestemt hyppighed ?

mvh

Esben

Fra : Marten Ølgaard

Dato : 28-06-07 08:24

Du kan lave din egen ftp client der gør det, men det er så vidt jeg ved ikke
noget du kan gøre client side. Du er nok ude i at lave en windows
applikation af en art.

--
Marten Ølgaard
www.comonto.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 28-06-07 09:33

Den 26-06-07 01.06 skrev EUK følgende:

Du burde nok i stedet have spurgt i Windowsgruppen:

Prøv at tjekke Allway Sync:
http://kimludvigsen.dk/programmer-tools-allwaysync.html

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få et flot eller sjovt vandmærke på skærmen.

Fra : Martin

Dato : 28-06-07 12:12

EUK wrote:
> [...]
> nu, er at kopiere min fil fra "dokumenter" og over i " netværkssteder/
> ftp//mitdomain.dk/" - kan jeg ikke få en funktion der gør det automatisk i

Brug din indbyggede ftp klient.

start > kør > skriv "cmd" > skriv "ftp" > skriv "open mitdomain.dk"

Så ka du ellers bare lege lige så tosset du vil skriv fx. help for at få
hjælp.

Når du så kender kommandoen du skal bruge så laver du en .bat fil med
indholdet (husk at gemme den som .bat og ikke som .bat.txt eller lign,
og gem den et sted du selv kan huske)

--- bat ----
ftp
open mitdomain.dk
osv osv
disconnect

Så til sidst
Kontrolpanel > Planlagte opgaver > Planlæg ny opgave

Indtast tingene i de rigtige felter... og vupti du har nu lavet et
windows cronjob :)

Fra : EUK

Dato : 28-06-07 20:31

Hej Martin
Ja.... det er da det jeg skal.... men det er godt nok mange år siden jeg har
lavet en bat fil - men jeg må jo igang......

tak for det.

Esben