Fejl i prisudregning i Firefox
Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 24-06-07 05:29

Er der nogen, der kan fortælle mig, hvorfor prisudregningen ikke virker
i Firefox på denne side:
http://www.shop4all.dk/designpages/shop205/frmSubScProductConfigurationShop205.aspx

Og også gerne hvorfor prisfelterne vises forkert i Firefox, men vises
korrekt i Firefox med en IE6-UserAgent (jeg ved ikke, om dette skyldes
et JavaScript).

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Sunbird: gratis kalender som du kan dele med andre.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-06-07 09:55

Den 24-06-07 06.29 skrev Kim Ludvigsen følgende:
> Er der nogen, der kan fortælle mig, hvorfor prisudregningen ikke virker
> i Firefox på denne side:
> http://www.shop4all.dk/designpages/shop205/frmSubScProductConfigurationShop205.aspx

Jeg kan se, at det link ikke var så heldigt. Jeg kunne åbenbart kun se
siden (som var en del af et rammesæt), fordi det var i en session. Hvis
nogen har lyst til at hjælpe, så er det:
http://telia.dk/privat/webshop/mobil
(virker kun med en IE-UserAgent)

Klik på en vare, og klik på linket køb. Et rødt felt skulle angive
prisen, hvilket virker fint i IE, men i Firefox er feltet tomt.

Jeg er ved at forfatte en henvendelse til Telia, og det ville være rart
at kunne fortælle dem, hvor fejlen ligger - ud over fejlen i brugen af
UserAgent.

> Og også gerne hvorfor prisfelterne vises forkert i Firefox, men vises
> korrekt i Firefox med en IE6-UserAgent (jeg ved ikke, om dette skyldes
> et JavaScript).

Og det samme med denne fejl. Bruger man IE eller Firefox med en
IE-UserAgent, vises prisfeltet normalt. Ændrer man UserAgent til Firefox
(efter man er kommet ind på siden)vises et ekstra rødt felt. Et billede:
http://80.62.45.5/projekter/telia.jpg

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Har du fortalt din far og mor om Ludvigs Hjørne?

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 25-06-07 21:42

On Sun, 24 Jun 2007 06:29:11 +0200, Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk>
wrote:

> Er der nogen, der kan fortælle mig, hvorfor prisudregningen ikke virker
> i Firefox på denne side:
> http://www.shop4all.dk/designpages/shop205/frmSubScProductConfigurationShop205.aspx

Puha, det ser godt nok skidt ud for dem, der har lavet javascripts'ene.
Det kan godt være, at man har behov for test-funktioner undervejs, men en
funktion som:
function test()
{
   alert('YO');
}
bør slettes inden det publiceres.

En sjov ting er, at de har følgende i "__doPostBack"-funktionen:
      if (window.navigator.appName.toLowerCase().indexOf("microsoft") > -1) {
         theform = document.Form1;
      }
      else {
         theform = document.forms["Form1"];
      }
Hvis de bare brugte document.forms["Form1"] til det hele.
Det egentlige problem ligger i funktionen "CalculatePrice", som konsekvent
benytter document.Form1, til at tilgå formen (og i stedet for at gemme
formen i en lokal variabel, så henter den den omkring 10 gange i én
funktion).
Dernæst tilgår de elementerne med <formnavn>.item("<elementsnavn>"), hvis
de brugte standardmetoden:
<formnavn>.elements["<elementnavn>"], så ville de også få fat på
elementerne.
Og så spørger de efter elementet "hidTopPrice", som ikke eksisterer,
derimod eksisterer "hidtopprice"
Så hvis de laver en replace på document.Form1, hvor de erstatter det med
document.forms["Form1"], og erstatter item med elements, og så lige ændrer
() efter item til [], så virker scriptet.

> Og også gerne hvorfor prisfelterne vises forkert i Firefox, men vises
> korrekt i Firefox med en IE6-UserAgent (jeg ved ikke, om dette skyldes
> et JavaScript).

Jeg er ikke helt sikker på, hvad du mener her, men via css
( http://www.shop4all.dk/Media_butik205/stylesheet.css ) sættes:
..td_smallprice
{
   background-image:url(../Media_Butik205//Productlist/smallpricebackground.gif);
   background-repeat: no-repeat;
   background-position:top left;
   background-color:color: #000033;
}

Hvilket giver en mærkeligt placeret kasse bagved feltet, som ikke fylder
hele feltet.
IE tilpasser tilsyneladende et input[text]-felt til den omgivende boks,
hvilket andre browsere ikke gør.
Hvis der sættes style="width:82px;border:none;height:34px;" på
input-felterne, så passer størrelsen bedre. Man kunne dog også bare sætte
width og height til 100%.
Input feltet får dog fra deres side "top: 1px;", hvilket er fint i IE, men
ikke så pænt i andre browsere, så hvis det blev tilføjet i en conditional,
så ville det faktisk se rigtig pænt ud.

Men det sjove er så at hele siden reloader, når man vælger blandt de
forskellige købsmuligheder, så de kunne have lavet en smuk
serversideløsning i stedet, og undgået dette "problem".

--
Ryan Kristensen

Fra : Leif Neland

Dato : 02-07-07 19:25

Kim Ludvigsen skrev:
> [...]
>

> Og også gerne hvorfor prisfelterne vises forkert i Firefox, men vises
> korrekt i Firefox med en IE6-UserAgent (jeg ved ikke, om dette skyldes

Nu har de opgivet, og siden viser en sur smiley "Sorry, this page is not
supported by your browser", hvis man kommer med en firefox.

Leif

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 02-07-07 23:42

Den 02-07-07 20.25 skrev Leif Neland følgende:

> Nu har de opgivet, og siden viser en sur smiley "Sorry, this page is not
> supported by your browser", hvis man kommer med en firefox.

Hm, jeg får vist en fejlside (se mit tidligere indlæg med en rettelse af
adressen). Hvis man går ind på forsiden af webshoppen, får man netop
vist den sure smiley. Løsningen på prisudregningen skulle bruges i en
mail til Telia, hvor lki.dk oplyser om problemet med den sure smiley og
den manglende pris. Se evt.:
http://lki.dk/phpbb2/viewtopic.php?t=16

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs om verdens første webcam og en ekstrem dyr kaffemaskine.