menu vs formular
Fra : Thomas Daugaard Schm~

Dato : 24-06-07 03:20

Hej

Jeg har et site, hvor jeg har lavet en menu i javascript, og har
lavet en formular i hml, men jeg kan ikke få lov til at få den
formular lagt oven over menu'en, og er kommet frem til at det har
noget at gøre med den jave menu.

Link:www.test.cityfools.dk

Problemet er under Priser

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Ploug

Dato : 25-06-07 19:39

Thomas Daugaard Schmidt skrev:
> [...]
> lavet en formular i hml, men jeg kan ikke få lov til at få den
> formular lagt oven over menu'en, og er kommet frem til at det har

Hej Thomas

Øhm, jeg kan ikke se nogen formular - skulle den være under prisliste?
Er siden blevet lavet om siden?

Jeg går ud fra, at det er en fejl, at menubaren ligger nede i bunden,
når man står på Prisliste-siden - det er måske også noget af det
dit spørgsmål går på?

Der er nogle javascript syntaksfejl på en del af siderne - måske noget
med at I
mangler at afslutte med } f.eks. før </script>.

Hvad er formålet med jeres chatroom? Skal folk kunne skriv med jer der?
Jeg vil foreslå, at lader linket til chat room og linket under åbne i
nye vinduer.
(bare noget jeg foretrækker).

Det gør I - som I måske ved - ved at tilføje target="_blank" i <a>
tag'et til hhv.
"Enter our Chat room" og Free chat rooms by Bravenet.com".

Undskyld, jeg svarer slet ikke på dit spørgsmål, men kunne ikke lige
lade være
med at skrive ovenstående. Det er ikke ment som en masse brok men som en
hjælp
til få rettet nogle fejl og lave et par forbedringer.

Jeg kan ikke se formularen, og kan derfor ikke umiddelbart se, hvordan
problemet løses.

Med venlig hilsen
Martin

---
www.detour.dk

Fra : Rune Jensen

Dato : 25-06-07 23:38

"Thomas Daugaard Schmidt" skrev i en meddelelse...

> [...]
> lavet en formular i hml, men jeg kan ikke få lov til at få den
> formular lagt oven over menu'en, og er kommet frem til at det har

Ja... jeg kan heller ikke se en formular...

Hvad jeg kan se, er at menuen forskubber sig/bliver vist forskellige steder
på hver side sikkert af to årsager:

1. Nogle steder ligger den først i koden, andre steder i bunden. Som regel
optræder indholdet visuelt i den rækkefølge, det ligger i koden

2. I bruger table-design, og i har lidt problemer med at afslutte korrekt -
eller at celle bliver defineret udenfor <table>, dvs. i forsøger at indsætte
en celle i en tabel, som ikke er defineret

Hvis det ikke er dette, soim er problemet, men fordi i mangler en form, som
virker, så tag et kig på www.hjemmesideskolen.dk

PS. Bare en tanke: Så vidt, jeg kan se, så bruger i 5 linjer javascript pr.
knap i menuen. Det er ret meget. Måske, det kan gøres enklere med CSS?

MVH
Rune Jensen