Hjælp søges til +18 år!
Fra : Henrik

Dato : 22-06-07 17:30

Hej igen herinde, jeg søger et script der gør det muligt at sætte
et adgangskrav for mine brugere at logge sig ind, derfor kunne
jeg godt tænke mig følgende funktion:

Jeg søger et simpelt script, hvor mine brugere skal indskrive
deres fødselsdagsdato i en boks og trykke videre.

Scriptet skal virke på den måde at man SKAL være over 18 for at
komme videre til næste side, hvis man er under 18 år bliver man
sendt til index.

Jeg håber virkelig i har nogle idéer, da jeg har søgt nettet
tyndt for brugbare løsninger, det skal dertil også siges at jeg
er nybegynder, så jeg håber i bære over med mine spørgsmål..

Skulle du stadig være i tvivl om selve funktionen er her et link
til scriptet i brug:
http://hommer.dk/online%20spil/kiks.html

Jeg beklager naturligvis spillets karakter og skal understrege at
flash spillet ikke er for børn og sarte sjæle, men det er det
eneste eksempel jeg kan fremskaffe.

Med Venlig Hilsen
Henrik

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 22-06-07 20:09

Henrik wrote:

> Scriptet skal virke på den måde at man SKAL være over 18 for at
> komme videre til næste side, hvis man er under 18 år bliver man
> sendt til index.

Og hvad hindrer så brugerne i at lyve sig ældre end minimumskravet?

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Henrik

Dato : 22-06-07 20:57

Erik Ginnerskov wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> Og hvad hindrer så brugerne i at lyve sig ældre end
minimumskravet?

> --
> Med venlig hilsen
> Erik Ginnerskov
> http://hjemmesideskolen.dk/ - http://ginnerskov.dk/
> http://html-faq.dk

Det er rigtigt at brugeren kan lyve om det, men det ændre ikke at
brugeren ikke er blevet gjort opmærksom på at man skal være 18 år
for at oprette en bruger..

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 22-06-07 21:13

Henrik wrote:

> Det er rigtigt at brugeren kan lyve om det, men det ændre ikke at
> brugeren ikke er blevet gjort opmærksom på at man skal være 18 år
> for at oprette en bruger..

Og det behøver du et fancy valideringsscript til? Du kan da nøjes med at
skrive kravet i klar tekst.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Holst

Dato : 22-06-07 22:21

Erik Ginnerskov wrote:

> Og det behøver du et fancy valideringsscript til? Du kan da nøjes med at
> skrive kravet i klar tekst.

Eller lave et par "radio buttons" (hvad hedder det på dansk?), der giver
mulighed for valg mellem under 18 og over 18 og sæt den som default til
under 18. Så skal folk aktivt vælge over 18, hvilket må give dig det
samme resultat.