AJAX og danske bogstaver
Fra : Janus Høi

Dato : 20-06-07 22:05

Jeg har lavet en telefonliste i PHP/mySQL. Den var ellers lavet med et
helt almindelig søgefelt, så man kunne få søgt nogle navne frem.

Men nu har jeg jo så opdaget AJAX' lyksaligheder.

Nu kan jeg pludselig foreslå folk hvem de skal ringe til, inden de har
skrevet navnet færdigt i søgefeltet.

Det gør jeg med et tilvirket script som er arbejdet sammen udfra dette
eksempel:
http://www.w3schools.com/ajax/ajax_example_suggest.asp

Det er denne kode jeg har benyttet mig af:
http://www.w3schools.com/ajax/ajax_source.asp
(Med PHP-forslaget i bunden af siden)

Det virker og ser rigtig godt ud.

Men!
Den kan ikke skrive Æ, Ø og Å ud. Det bliver noget skidt, når man
gerne vil søge på "Jørgen Hansen", for så kommer der til at stå "J?
Hansen".

Hvis man søger efter en der hedder "Sørensen", bliver det til "S?en".

De danske tegn bliver altså fjernet og trækker de fire næste tegn med
sig i faldet, for at blive nerstattet af en firkant.

Hvordan får jeg lært den de danske tegn?

--
Janus

Fra : Janus Høi

Dato : 20-06-07 23:12

Har faktisk selv fundet ud af det.

Det var bare en utf8_encode der skulle til.

--
Janus

Fra : Abslo

Dato : 21-08-07 21:41

Jeg opdagede også at Ajax var smart for nogle måneder siden men heldigvis
blev jeg så introduceret til adobe flex builder og det er 100% det bedste
værktøj til at lave proffesionelle platform/browser uafhængige internet
applicationer.