Javascript - Bøger eller hjemmesider?
Fra : Martin Ploug

Dato : 19-06-07 16:53

Hej

Jeg søger en god og rimeligt pædagogisk (med eksempler) bog
eller en ditto hjemmeside om javascript.

Jeg er primært ude efter noget der grundigt forklarer og viser, hvordan
man kan lave forskellige valideringer af formularfelter og lign. - og meget
gerne med scripts, som også virker i Firefox, Opera osv.

Jeg kender umiddelbart hjemmesider som f.eks. nedenstående, men synes
ikke det
det er så omfattende, grundigt og pædagogisk, som jeg kunne ønske.

http://www.echoecho.com

http://www.javascriptworld.dk

http://hjem.get2net.dk/ahome

http://www.html.dk

Jeg har desuden kigget lidt på bøger som:

Beginning JavaScript, 3rd Edition
by Paul Wilton, Jeremy McPeak
http://www.wrox.com/WileyCDA/WroxTitle/productCd-0470051515.html

JavaScript and Ajax for the Web, Sixth Edition (Visual QuickStart Guide)
http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/0321430328/ref=nosim/chalcedonyconsulA/

Javascript-programmering
http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/0321430328/ref=nosim/chalcedonyconsulA/

Kan I anbefale nogle gode bøger eller hjemmesider, som handler om
ovenstående og er
rimeligt pædagogisk?

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Martin

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 20-06-07 13:09

Martin Ploug skrev:
> [...]
> http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/0321430328/ref=nosim/chalcedonyconsulA/
>

> Kan I anbefale nogle gode bøger eller hjemmesider, som handler om

Christian Heilman: "Beginning JavaScript with DOM
Scripting and AJAX" har et særdeles grundigt kapitel
om data validering. I det hele taget en /meget/ god bog,
omend tingene ikke ligefrem bukkes i neon.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Martin Ploug

Dato : 20-06-07 15:58

Jørgen Farum Jensen skrev:

> Christian Heilman: "Beginning JavaScript with DOM
> Scripting and AJAX" har et særdeles grundigt kapitel
> om data validering. I det hele taget en /meget/ god bog,
> omend tingene ikke ligefrem bukkes i neon.

Til Jørgen Farum Jensen

Mange tak for dit indlæg.

Jeg har efterfølgende læst noget om bogen, og må sige,
at jeg synes den lyder rigtig god.
Jeg tror jeg prøver at gå videre med den.

Endnu en gang tak.

Med venlig hillsen
Martin