Mail
Fra : Ukendt

Dato : 27-07-07 21:43

Jeg håber det er rette gruppe jeg spørger i.

Jeg skal bruge en hamrende stabil udbyder af mail (pop3). Det må evt. gerne
koste noget. Jeg har selv domæne men mangler mail. Jeg bruger pt. Fullrate
igennem One.com (domænet hostes af One), men jeg har erfaret at jeg ikke
modtager alle de mails jeg burde!

Håber på et par tip.

MVH Steen

Fra : John

Dato : 27-07-07 21:49

Steen skrev:
> [...]
> igennem One.com (domænet hostes af One), men jeg har erfaret at jeg ikke

Har du tjekket filtreringsniveauet?
Jeg modtog heller ikke alle mail hos unoeuro.com - det blev dog løst da
jeg justerede filtreringsniveauet.

Jeg har dog selv tidligere haft one.com - det var alt andet end en
positiv oplevelse. De var både sløve og ustabile.

Mvh

John

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-07-07 22:39

Steen skriver:

> Håber på et par tip.

TDC.

Men det koster....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : ebbe

Dato : 28-07-07 08:07

Steen wrote:
> [...]
> pt. Fullrate igennem One.com (domænet hostes af One), men jeg har
> erfaret at jeg ikke modtager alle de mails jeg burde!

www.mxhotel.dk
Jeg har ikke prøvet den service selv, men jeg bruger firmaet (gratisdns) til
så meget andet. Og de er stabile og omhyggelige.

ebbe

ps jeg kan ikke anbefale tdc's mailløsninger til nogen.

Fra : Hauge

Dato : 28-07-07 08:20

ebbe wrote:
> ps jeg kan ikke anbefale tdc's mailløsninger til nogen.

Af hvliken grund, altså udover den sædvanlige "store dumme og grusomme TDC"?

Mvh Hauge

Fra : ebbe

Dato : 28-07-07 10:53

Hauge wrote:

> Af hvliken grund, altså udover den sædvanlige "store dumme og
> grusomme TDC"?

Jeg har kun erfaringer med deres standardmail, en mailbox, 5
adresser/aliasser.
(jeg ved godt at man kan oprette ekstra mailkonti - noget de fleste først
bliver opmærksomme på efter skilsmissen)
- det er ikke optimalt (privatliv trives ikke der ) til de fleste
sammenhænge.

--
ebbe

Fra : Hauge

Dato : 28-07-07 11:26

ebbe wrote:
> Jeg har kun erfaringer med deres standardmail, en mailbox, 5
> adresser/aliasser.

Så er det jo godt at det ikke er den form for mail, der spørges om i denne
tråd

Mvh Hauge

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-07-07 11:31

ebbe skriver:

> Jeg har kun erfaringer med deres standardmail, en mailbox, 5
> adresser/aliasser.

Altså ikke den løsning der forspørges til her.

> (jeg ved godt at man kan oprette ekstra mailkonti - noget de fleste først
> bliver opmærksomme på efter skilsmissen)
> - det er ikke optimalt (privatliv trives ikke der ) til de fleste
> sammenhænge.

Øøøøøh, nu har jeg haft TDC mailkonto i de sidste mange år. Jeg har
sltså ikke haft problemer med privatlivet på grund af det.

Fra : ebbe

Dato : 07-08-07 14:22

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> ebbe skriver:

> Altså ikke den løsning der forspørges til her.

Udbyder TDC en sådan løsning (mailhotel til eget domæne - til private) og i
givet fald hvor beskriver de produktet?

Det var ikke mig der bragte selskabet på bane.

--
ebbe

Fra : ebbe

Dato : 07-08-07 14:55

ebbe wrote:

> Udbyder TDC en sådan løsning (mailhotel til eget domæne - til
> private) og i givet fald hvor beskriver de produktet?
>
> Det var ikke mig der bragte selskabet på bane.
fandt det selv
http://www.tdcwebmore.dk/435/Mailhotel
ved dog ikke om private må bruge det.

--
ebbe

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-08-07 15:04

ebbe skriver:

> fandt det selv
> http://www.tdcwebmore.dk/435/Mailhotel
> ved dog ikke om private må bruge det.

Der er vidst ingen "professionelle løsninger" som TDC tilbyder du ikke
kan købe som privatperson.

Fra : Ukendt

Dato : 07-08-07 12:23

ebbe wrote:
> www.mxhotel.dk
> Jeg har ikke prøvet den service selv, men jeg bruger firmaet
> (gratisdns) til så meget andet. Og de er stabile og omhyggelige.

Hvorfor skal man bruge gratisdns.dk sammen med mxhotel.dk?
Der står, at man ikke kan bruge dem uden hinanden:
http://mail01.mxhotel.dk/web/?side=50

Og hvad er dns? Og hvor skal det sættes op i en pop3 mail?

MVH Steen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-08-07 14:22

Steen skrev:

> Hvorfor skal man bruge gratisdns.dk sammen med mxhotel.dk?

Åbenbart fordi mxhotel.dk ikke selv driver en DNS-server.

> Og hvad er dns?

Domain Name Service. Det er den funktion der gør at man ikke skal
huske firecifrede numre som f.eks. 217.116.232.250 men i stedet
kan skrive lundhansen.dk.

> Og hvor skal det sættes op i en pop3 mail?

Det skal det slet ikke. Det skal sættes op hos en udbyder og
ellers ikke. Derfra vil oplysningerne i løbet af et par dage sive
ud i hele internettet, og så er navneopslaget tilgængeligt for
alle.

GratisDNS er gratis, og det er der nogle billige udbydere der
benytter sig af.

--
Bertel

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 07-08-07 14:26

Steen skrev:

>Hvorfor skal man bruge gratisdns.dk sammen med mxhotel.dk?

Det skal man heller ikke

>Der står, at man ikke kan bruge dem uden hinanden:
>http://mail01.mxhotel.dk/web/?side=50

4)    SKAL jeg bruge GratisDNS
   Nej, du må godt vælge at bruge en anden DNS host.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : ebbe

Dato : 07-08-07 14:34

Steen wrote:

> Hvorfor skal man bruge gratisdns.dk sammen med mxhotel.dk?
> Der står, at man ikke kan bruge dem uden hinanden:
> http://mail01.mxhotel.dk/web/?side=50
Det er ikke lige det der står

"4) SKAL jeg bruge GratisDNS

Nej, du må godt vælge at bruge en anden DNS host.

Men MXhotel HAR IKKE dns servers."
____
Du skal bruge en dns-server, ikke nødvendigvis gratisdns. Der er frit valg.
Gratisdns er den løsning, jeg har valgt, min mail kører hos en anden udbyder
(sammen med mit webhotel), og det modsatte (mxhotel med dns hos en
webudbyder) kan også fint lade sig gøre.

> Og hvad er dns? Og hvor skal det sættes op i en pop3 mail?

DNS er et system af servere, 'internettets telefonbøger'
De forbinder ip-adresser med domæner.
DNS er den server der sørger for, at du får it mailhotels ip
(xxx.xxx.xxx.xxx) når du angiver en url (pop3.server.dk).
Du kan selv skifte DNS (ligger hos one lige nu) for dit domæne ved at
oprette domænet på fx gratisdns (vente op til 3 timer - ting ta'r tid), gå
ind på dk-hostmaster, teknisk administration->redeleger. (du skal bruge en
pinkode når du godkender flytningen. Du kan få tilsendt pinkoden til den
mail-adresse der er tilknyttet dit domæne)
Husk at følge anvisningerne (!) på dk-hostmaster, gratisdns og mxhotel.

--
ebbe

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 28-07-07 09:59

Jeg har gennem nogle år brugt www.pil.dk og vil anbefale dem.
--
Med venlig hilsen / Mes meilleures amitiés / Best regards
Svend Erik Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-07 09:00

Svend Erik Jensen wrote:
> Jeg har gennem nogle år brugt www.pil.dk og vil anbefale dem.

Det ser også fint ud, men på http://www.pil.dk/support/mail/ står der at man
skal bruge sin udbyders SMPT-server. Men jeg mener ikke at Fullrate har
nogen. Og så er jeg vel lige vidt?

MVH Steen

Fra : ebbe

Dato : 30-07-07 09:59

Steen wrote:

> [...]
> at man skal bruge sin udbyders SMPT-server. Men jeg mener ikke at
> Fullrate har nogen. Og så er jeg vel lige vidt?

fullrate smtp: smtp.fullrate.dk, fungerer upåklageligt

kig på osse www.mxhotel.dk

--
ebbe

Fra : Niklas Petersen

Dato : 30-07-07 20:32

Steen wrote:
> Håber på et par tip.

Jeg bruger "Google Apps", og er meget tilfreds. Det er stort set det
samme som gmail, men kører på dit eget domæne. Det er gratis, men kan
også fås i en betalingsudgave med udvidede features. Se mere på
http://www.google.com/a/