Udfald på internetforbinelse.
Fra : Peter

Dato : 21-07-07 12:16

Kære Nyhedsgruppe.

Nogen her som har et bud på hvor mange og hvor lange udfald man bør
acceptere på sin DSL forbindelse?

Se feks nedenstående måling indeholdene dato og klokkeslet for udfald, og
umiddelbart nedenunder dato og klokkeslet for genetablering (nyeste først)
Der har i samme periode været 6 - 7 kortvarige udfald ud over nedenstående
(> 1 minut). Mener I den forsyningsstabilitet er acceptabel?:

07/14/2007 20:09:24

07/14/2007 20:13:41

07/11/2007 08:44:04

07/11/2007 09:16:52

07/10/2007 07:53:58

07/10/2007 07:54:26

07/10/2007 04:42:08

07/10/2007 05:12:41

06/23/2007 20:23:57

06/23/2007 20:32:48

Venlig hilsen

Peter

Fra : Hauge

Dato : 21-07-07 12:23

Hejsa
> Nogen her som har et bud på hvor mange og hvor lange udfald man bør
> acceptere på sin DSL forbindelse?

Ingen..

Men det afhænger meget af din hastighed og afstanden til centralen. Så det
skal vi lige vide først, får man kan give et reelt svar.

Der hvor jeg boede før, var jeg 5 km fra centralen, og havde 2mbit/s, der
døde min linje hver morgen kl 6. Der blev fundet ud af at det var når det
lokale gartneri tændte op for noget "udstyr", at der kom så store spikes på
linjen, at modemet tabte forbindelsen.
Det blev løst ved at jeg blev flyttet over på et andet sæt ledninger på den
anden side af vejen.

Mvh Hauge

Fra : Lars Jensen

Dato : 21-07-07 12:26

Peter skrev:
> [...]
> Der har i samme periode været 6 - 7 kortvarige udfald ud over nedenstående
> (> 1 minut). Mener I den forsyningsstabilitet er acceptabel?:

Hej Peter

Hvilken hastighed er din forbindelse trainet til - og ved du hvor langt
du bor fra centralen?

> Venlig hilsen
>
> Peter

Lars B

Fra : Peter

Dato : 21-07-07 14:34

Tak for svaret.

Min forbindelse er en 2 Mb up - 512Kb down, og det er næsten rigtigt når
jeg måler.

Jeg bestilte oprindeligt en 4Mb, men det viste sig at den døde hele tiden.
Derfor er jeg tilbage på en 2Mb.
Jeg mener at vide, at der er ca. 3 km til centralen.

Peter

Fra : Hauge

Dato : 21-07-07 14:38

Peter wrote:
> Jeg mener at vide, at der er ca. 3 km til centralen.

Så prøv at snakke med support, og lad dem måle på linjen. Der kan være meget
støj på.

Mvh Hauge

Fra : Peter

Dato : 21-07-07 16:17

Jeg har talt med Supporten. De har målt på linien, og der er støj på den.
Men spørgsmålet er mere om der kan køres noget ved det - om man kan kræve
noget af udbyderen, eller det er noget man må leve med. Jeg tror nemlig ikke
der er bedre udbydermuligheder hvor jeg bor. Jeg har prøvet at taste min
adresse ind på Full Rate's hjemmeside, og de tilbyder også max 2 Mb
download. (De tilbyder dog 1024Kb i upload) Det er vel de samme ledninger de
bruger?
Der var en medarbejder ved Supporten som engang nævnte noget om at flytte
mig til en anden central? Men han sagde samtidig, at det kun var noget de
gjorde i yderste nødstilfælde, fordi det er kostbart for dem.

V.h.
Peter

Fra : Peter

Dato : 21-07-07 16:57

Lige en update:

Den fald s'gu ud igen midt under besvarelsen af dette indlæg:
Ude fra:
07/21/2007 17:12:06

til:

07/21/2007 17:50:03

Jeg må da vist ha' en alvorlig snak med dem!

Peter

Fra : Hauge

Dato : 21-07-07 17:00

Hejsa
Peter wrote:
> Men spørgsmålet er mere om der kan køres noget ved det - om man
> kan kræve noget af udbyderen, eller det er noget man må leve med.

Du kan ikke kræve noget som helst, vedr. det med det dårlige kabel.
Men du har muligheden for at fejlmelde din linje, og _måske_ få din linje
flyttet over på et andet kobberpar, for det du bruger kan være dårligt. Det
fik jeg i sin tid, og det hjalp.

> Det er vel de samme ledninger de bruger?

Jeps, så det hjælper dig desværre ikke.

Du har en enkelt muligthed, og det er at forsøge at bestille en høj
hastighed, altså større end de 2048 du har nu, for så skal du over på ADSL2,
der kan man få højere hastighed på samme afstand til centralen. Når du så er
flyttet over på ADSL+, så kan du jo sagtens vælge 2048 igen, uden at ryge
tilbage på det gamle udstyr.

Mvh Hauge

Fra : Peter

Dato : 21-07-07 19:54

Jeg prøver at tale med dem.
Jeg vender tilbage.

Tak for hjælpen
Peter

Fra : Peter

Dato : 24-07-07 20:58

Update
Jeg har i dag talt med Cc om mine udfald. De foretog en grundig måling af
forbindelsen og rodede pr. korrespondence i mit DSL modem. De kunne
konstatere, at der er (for) meget støj på linien - og pga afstanden til
centralen.
De flytter mig nu til en central nærmere min adresse.
Fin service - og grundig sagsbehandling.
Peter.