sær fejl ved mail delivery til tdc
Fra : John Hinge

Dato : 21-07-07 11:56

Af en, for mig uforståelig grund, kan min postserver pludselig ikke
aflevere post til @ mail.dk
Jeg bliver afvist af fpo.mail.dk med en 421 Service not available
Det samme sker med en telnet til fpo.mail.dk port 25

Jeg kan godt aflevere mail til f.eks @ gmail.com

Såvidt jeg kan se, så er der, bortset fra anderledes reversedns,
ikke noget suspekt med min ip.
http://www.moensted.dk/spam/?addr=217.157.163.205&Submit=Submit
antyder ikke noget der overrasker.

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"You're basing your Pixie Faerie on Vin Diesel ? I'll say it again..

Fra : John Hinge

Dato : 21-07-07 12:28

On 21 jul 2007 John Hinge was heard to say:

> Af en, for mig uforståelig grund, kan min postserver pludselig ikke
> aflevere post til @ mail.dk

hmm jeg har tilsyneladende løst problemet ved at bruge vip.cybercity.dk
som smarthost i min postfix opsætning.. Men det da sært.. Nu har det
fungeret i en del år uden brok og ævl.. Men tilsyneladende så er
spamhaus begyndt at liste adsl kunder hos cybercity på deres
zen.spamhaus rbl liste fordi "de skal bruge cc som smarthost"..

Tjaa.. jeg undrer mig.. Og nu er jeg altså afhængig af at CC's
mailserver ikke får et hedeslag.. I stedet for at have et 'single
point of failure' jeg i det mindste har stående lokalt i huset.

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 21-07-07 13:06

> Og nu er jeg altså afhængig af at CC's
> mailserver ikke får et hedeslag.. I stedet for at have et 'single
> point of failure' jeg i det mindste har stående lokalt i huset.

Hæhæ, fingre må krydses...:
http://www.computerworld.dk/art/40424?a=related&i=40063

--
Michael Kjærsgård
//Gratis billedhosting: http://imageshack.dk

Fra : John Hinge

Dato : 22-07-07 11:35

On 21 jul 2007 Michael Kjærsgård was heard to say:

> Hæhæ, fingre må krydses...:
> http://www.computerworld.dk/art/40424?a=related&i=40063

jowdet !.
En af mine kammerater var nu venlig, og gjorde mig opmærksom
på at remove funktionen til den blockliste var tilstede, og
rent faktisk gør det den skal, så om en lille halv time kan
jeg gå tilbage til at køre uden smarthost.
Det er ikke fordi jeg egentlig ikke godt kan se ideen med at
langt de fleste brugere er bedre tjent med at bruge deres
ISPs smarthost, men i mit tilfælde, og med de domæner jeg
nu engang hoster, og med vanens magt etc. Så foretrækker
jeg at kunne gøre det uden

Fra : Kim Nielsen - 8230

Dato : 25-07-07 00:59

Har haft det samme problem hos tdc. Sært nok da jeg selv har linie hos tdc.

Har sendt en mail til deres postmaster men intet hørtn tilbage.

Hvilken blocklist er det du snakker om? (ser ikke noget i artiklen om en tdc
blocklist)

Mvh

Kim nielsen

Fra : John Hinge

Dato : 25-07-07 09:51

On 25 jul 2007 Kim Nielsen - 8230 was heard to say:

> [...]
>
> Har sendt en mail til deres postmaster men intet hørtn tilbage.
>
> Hvilken blocklist er det du snakker om? (ser ikke noget i artiklen

Nu er det ikke direkte forbundet med den artikel, den forklarer blot
hvorfor mails sendt via Cybercitys mailsystemer kan blive forsinkede.

Mit problem var at min ip adresse stod på en blokeringsliste fordi
det er i en blok af cybercity ADSL ipadresser, og nogle mener, som
udgangspunkt, at adsl kunder skal sende deres post via deres udbyders
mailserver. Jeg mener selvfølgelig at have clue nok til selv at ku
administrere den slags, og har da også fået fjernet min ip fra den
liste, vidende at skulle der så alligevel komme snavs fra min ip,
så vil der blive peget fingre og grint særligt højt.

Mange udbydere vælger at bruge de her blocklister for at begrænse
mængden af indgående spam, idet der er relativt mange ukyndige
brugere ude i verden med inficerede adsl opkoblinger, det har blot
indtilvidere ikke været et problem hos CC, fordi deres adsl'er ikke
stod på de lister

Jeg tror ikke det er lige nøjagtig det problem du har haft, men
snarere det problem at du slet ikke kan sende post direkte til
nogensomhelst andre end TDCs udgående postserver, sådan er der
ihvertfald nogle udbydere som forsøger at begrænse problemet med
udgående spam fra deres kunder. Men uden at kende din historik
på tingene er det naturligvis kun et gæt.