Virtual private servers - erfaringer ønske~
Fra : Esben von Buchwald

Dato : 19-07-07 17:01

Hej

Jeg overvejer at leje min egen virtual private server, som primært skal
bruges til privat/hobby brug og test af ting jeg koder.

Der er derfor ikke de vilde systemkrav, men den skal selvfølgelig være
stabil, stå på en linje med en nogenlunde hastighed, og ellers lade mig
ordne alt som var det en fysisk maskine jeg havde...

Den skal køre Linux, og gerne med tilhørende webbaseret kontrolpanel som
plesk eller lign.

Prismæssigt forestiller jeg mig noget omkring 10 € pr måned...

Her er noget af det jeg har fundet:
http://www.hosteurope.de/produkte/VPS-Linux
https://www.server4you.de/de/vserver/index.php
http://www.eurovps.com/vps_hosting/hspcomplete_unmanaged_vps_servers.asp
https://yourshelter.net/da/virtual/
http://vollmar.net/?link=vserver&rank=10
http://www.flexservers.nl/vps-virtual-private-server.php
http://www.strato.de/v-power/start/index.html
https://secure.jakobjp.com/jakobjp_com/index.php?w=com&c=Kontakt

Har nogen erfaringer eller kan anbefale ovenstående udbydere?

--

Esben von Buchwald

Fra : Mads Madsen

Dato : 20-07-07 08:16

> [...]
> bruges til privat/hobby brug og test af ting jeg koder.
>
> Den skal køre Linux, og gerne med tilhørende webbaseret kontrolpanel som

Jeg vil anbefale dig at tage et kig på http://xencon.net, de har dog
ikke et Plesk eller lign. kontrolpanel, men deres host administration
til selve vps'en er yderst professionellet.

Da du selv ønsker Linux, så går jeg udfra du er sådan nogenlunde Linux
kyndig, derfor burde det ikke være svært for dig selv at sætte et webmin
op som webadministration.

Jeg bruger selv x|encon til både firmaet og privat, har kun oplevet
nedetid én gang de sidste 3 månder jeg har været der, var en switch
fejl, vps'erne var oppe igen efter 30sek, de har failover til en anden
switch :)