Alternativ til SoftScan?
Fra : HG

Dato : 18-07-07 08:51

Jeg synes dette må være den mest releveante gruppe, da SoftScan er min
MX/email udbyder

Prisen kan jeg ikke klage over (cirka 200-300) per fysisk konto/år men jeg
synes, at der slipper en del spam igennem (typisk 1-5 mails om dagen). Sidst
jeg undersøgte markedet, var der ikke nogen der kunne konkurrere med
SoftScan, da man kun betaler per fysisk person hos dem og ikke per email
adresse - dét er super lækkert og alt andet er ikke et alternativ for mig,
da jeg modtager på mange email adresser men hvor vi kun er få personer.

Jeg modtager omkring 1200 emails alt i alt om dagen (inklusiv spam og virus
m.v.), så procentvis er det selvfølgelig kun en lille del der slipper
igennem.

Men er der kommet alternativer til SoftScan?
Jeg ved at CSIS og Virus112 (Comendo?) kun acceptere per enkelt email
adresse (det gjorde de i hvert fald sidst jeg undersøgte dem).

Jeg KUNNE godt opsætte noget selv, da jeg har en server men det gider jeg
simpelthen ikke have besværet med - både opsætningen men især også den
daglige administration og opdatering af det, så dét er heller ikke noget
alternativ. Dernæst nyder jeg at min SMTP er lukket for alt andet end
SoftScan (foruden trafikken går til SoftScan).