Er Cybercity stabile ?
Fra : Kim S

Dato : 10-07-07 09:43

Jeg skal rådgive en ældre dame m.h.t. bredbåndstelefoni.
Hun har p.t. internet hos Cybercity og alm. telefoni hos TDC.
Betaler p.t. ca. 750,-/kvartalet i telefoni, og 299,-/md. for internet.
Hun vil jo ikke bruge supporten, da jeg plejer at ordne det, når
der er tekniske problemer.
Ville en Solo forb. på 2Mbit/512Kbit med telefoni ikke være en
god løsning ? Eller skal vi hellere flytte det hele til TDC, men det
er jo en del dyrere...

Mvh, Kim

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 10-07-07 11:14

Kim S <JohnDoe@Falskmail.dk> skrev 2007-07-10:
> Ville en Solo forb. på 2Mbit/512Kbit med telefoni ikke være en
> god løsning ? Eller skal vi hellere flytte det hele til TDC, men det
> er jo en del dyrere...

En solo på en god forbindelse og med en god router er fint. Min
erfaring med solo er, at det zyxel skrammel du får med ikke er en
disse værd samt at din linie skal være af god kvalitet før skramlet har
bare en chance for at virke!

Men når først hardwaren kører, så er hastigheden fin.

Thomas
--
Bills travel through the mail at twice the speed of checks

Fra : Kim S

Dato : 10-07-07 13:06

"Thomas S. Iversen" <zensonic@zensonic.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> erfaring med solo er, at det zyxel skrammel du får med ikke er en
> disse værd samt at din linie skal være af god kvalitet før skramlet har

Der er ikke så mange muligheder. Svjv skal det være en router med
indbygget ADSL-modem når det er Cybercity. Er det ikke korrekt ?

Mvh, Kim

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 10-07-07 17:18

> [...]
> >
> Der er ikke så mange muligheder. Svjv skal det være en router med
> indbygget ADSL-modem når det er Cybercity. Er det ikke korrekt ?

Det ved jeg faktisk ikke. Jeg fik bare en 650-D1 (eller hvad den nu
hedder). Man kan se på deres hjemmeside hvad de har af routere. Måske
man for lidt ekstra penge kan få noget der virker?! Jeg har fået adsl
over arbejdet også, så jeg lever med zyxel routerens periodiske udfald.

Thomas
--
"I've often driven past a house where (apparently) a fellow geek
lives. They own a Mini, which sports a large (British-style) front

Fra : Allan Soerensen

Dato : 10-07-07 11:28

"Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg skal rådgive en ældre dame m.h.t. bredbåndstelefoni.

Kan en ældre dame leve med at hendes telefon ikke virker, hvis der f.eks. er
strømsvigt i huset?

Jeg ville være lidt betænkelig ved at det ikke er sikkert hun kan ringe
efter hjælp, hvis det f.eks. brænder, eller hun ved et uheld har trukket 3
stikdåsen til routeren ud af stikkontakten for at støvsuge.

Fra : Kim S

Dato : 10-07-07 13:05

"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Kan en ældre dame leve med at hendes telefon ikke virker, hvis der f.eks.
> er strømsvigt i huset?

Ja, det kan hun godt. Hun har mobiltelefonen som backup.

Mvh, Kim

Fra : N_B_DK

Dato : 03-08-07 11:07

"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> wrote in message
> eller hun ved et uheld
> har trukket 3 stikdåsen til routeren ud af stikkontakten for at
> støvsuge.

Så vil hun jo heller ikke kunne ringe med den alm telefon.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Flemming Joensson

Dato : 10-07-07 13:55

"Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk> wrote in

> [...]
> Betaler p.t. ca. 750,-/kvartalet i telefoni, og 299,-/md. for internet.
> Hun vil jo ikke bruge supporten, da jeg plejer at ordne det, når

Jeg har været Cybercity i noget der sammenlagt ligner 5 år fordelt over 3
adresser. Hvad ADSL forbindelsen angår har den altid været rigtig god og
den har jeg været glad for. Men deres telefoni har jeg godt nok ikke været
særlig heldig med.

Jeg havde fornøjelsen af at være den første i landet der ramte på en fejl
der gav sig udslag i at når når nogen ringede til mig så gik både ADSL og
telefonlinje ned/mistede forbindelsen. Det tog Cybercity 5 uger at løse den
fejl - det er længe siden og det var lige i opstartsfasen for Cybercity
telefoni, men så vidt jeg husker sagde CC at det var TDC der ikke havde
tildelt en linje den nødvendige kapacitet selvom det var bestilt - men det
var jeg sådan set ligeglad med dengang. Konens 5 uger uden telefon (mens
hun gik hjemme på barsel) kunne man se på at mobilregningen lige nåde op og
ringe tæt på de 4 cifre. Øv øv øv. Der var nul kompensation, men vi skulle
trods alt ikke betale abonnement i de uger der ikke havde været
forbindelse.

Så flyttede jeg og det virkede godt i 3 måneder, men pludselig en aften
hvor der var en planlagt opgradering af noget centralt Cybercity udstyr
forsvandt klartonen og der var optaget tone når jeg løftede røret og folk
der forsøgte at ringe fik en fejlmelding. Den fejl tog 8 uger om at blive
løst - hvor jeg adskillige gange blev lovet at de ville ringe tilbage med
status, hvilket de aldrig gjorde og jeg så selv måtte ringe ind for at høre
status flere gange hver uge og sidde i kø i ca. 30 minutter ved hvert
opkald i deres supporttelefon. Det var igen ret dyrt for mobilen - men ikke
så dyrt som da konen var på barsel .

Jeg fik iøvrigt aldrig en forklaring fra Cybercity på hvad der var gået
galt - men det var nok til at jeg skiftede til Fullrate så snart jeg fik
chancen.

Fullrate bruger iøvrigt samme løsning til telefoni og de anvender også en
Zyxel 2602R61 ligesom Cybercity gør. Til gengæld fungerer Fullrates support
helt fremragende og de både ringer og skriver SMS til mig med status på
sager ja og svarer på email inden for 1-2 dage hvor jeg 5 gange ved
Cybercity oplevede svartider på +5 uger.

Så det er måske mere Cybercitys support i 2005 og 2006 jeg har noget imod
end det er Cybercitys produkt som sådan - jeg ved ikke hvordan deres
stabilitet/svartider er lige for tiden. Men jeg følte mig i hvert fald så
dårligt behandlet at jeg ikke skal være Cybercity kunde igen lige
foreløbig.

/flemming

Fra : Fluffy

Dato : 11-07-07 11:08

Når din forbindelse ER etableret hos CC er dens stabilitet nok på højde
med de bedste.

Du bør dog nok være opmærksom på at CC's (Privat)Support i dag er så
godt som ikke eksisterende, så hvis uheldet er ude kan det være som
taget ud af Kafka at få det rettet....

Jeg kæmper i øjeblikket med CC's rodebutik pga en manglende opgradering
til 20Mb. De kan godt finde ud af at hæve pengene via PBS, men min linie
kører stadig 8Mb, så efter 8 år som CC kunde er det nu slut. Alle de
kompetente medarbejdere er flygtet til Fullrate, så det gør jeg også nu..

Fra : Jørgen Dalgaard

Dato : 25-07-07 23:33

On Wed, 11 Jul 2007 12:08:23 +0200, Fluffy <fluffy@meowers.net> wrote:

> [...]
>kører stadig 8Mb, så efter 8 år som CC kunde er det nu slut. Alle de
>kompetente medarbejdere er flygtet til Fullrate, så det gør jeg også nu..

Ja - deres bogholderi kan ikke være med længere. Jeg har nu været
kunde Fullrate i 3 mdr., men CC opkræver mig stadigvæk for CC-telefoni
- suuuuk! Faktura - kreditnota - ny faktura - ny kreditnota osv.
Mvh. Jørgen

Fra : Kim S

Dato : 12-07-07 09:53

"Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Ville en Solo forb. på 2Mbit/512Kbit med telefoni ikke være en
> god løsning ? Eller skal vi hellere flytte det hele til TDC, men det

Takker for kommentarerne.
Vil nok vælge Fullrate. Billigst, og tilsyneladende den bedste
og hurtigste kundeservice.

Mvh, Kim

Fra : Ludofranz

Dato : 18-07-07 21:01

Cybercity er absolut en stabil leverandør.

Jeg har selv tidligere haft deres IP-telefoni - og det fungerede
upåklageligt. P.t. har jeg dog Fullrate, fordi de var mere attraktive
prismæsigt.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 18-07-07 21:20

On Wed, 18 Jul 2007 13:01:11 -0700, Ludofranz <mhsandager@gmail.com>
wrote:

> Cybercity er absolut en stabil leverandør.

Ja, især kører deres mail fremragende...
Øh, nå nej.

-A