Bredbånd med høj UPLOAD hastighed?
Fra : Morten

Dato : 24-06-07 23:31

Hej

Jeg har pt. Com-X som internetudbyder, og de tilbyder samme up/down
hastigheder (f.eks. 6/6 mbit, 10/10 mbit osv.) Men nu skal jeg flytte og er
på udkik efter en ny udbyder. Problemet er, at jeg ikke kan finde andre
steder der tilbyder mere end max. 2 Mbit upload (Fullrate) .. alle andre
kører med høje download hastigheder, men små upload...

Nogen der kender en udbyder der kan bruges?

Jeg flytter til Rødovre, og der er TDC Kabel tv.

Fra : ShutEye

Dato : 25-06-07 00:17

> [...]
> kører med høje download hastigheder, men små upload...
>
> Nogen der kender en udbyder der kan bruges?

Mig bekendt er det kun på fiber at du kan få så høj upload.
ADSL (og webspeed?) er begrænset til 2Mbit op.

> Jeg flytter til Rødovre, og der er TDC Kabel tv.

Webspeed fåes kun med 512Kbit.

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 25-06-07 06:32

ShutEye <no@no.no> skrev 2007-06-24:

> Mig bekendt er det kun på fiber at du kan få så høj upload.
> ADSL (og webspeed?) er begrænset til 2Mbit op.

Jeps. For A'et i ADSL staar for asymetrisk. Man kan ogsaa faa
symetriske kredsloeb, men prisen er en helt anden.

Thomas
--
Professor: "...So don't ask me any stupid questions like, 'What's Newton's first law?'" (from the back of the class:) "Who's Newton?"

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 28-06-07 12:05

Thomas S. Iversen wrote:
> ShutEye <no@no.no> skrev 2007-06-24:

> Jeps. For A'et i ADSL staar for asymetrisk. Man kan ogsaa faa
> symetriske kredsloeb, men prisen er en helt anden.

Det er korrekt at A'et står for det, men det betyder ikke at A'et gør at
man ikke kan få en symmetrisk linie på adsl...

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 28-06-07 13:45

On Thu, 28 Jun 2007 13:05:24 +0200, Flemming Lynggaard
<flemmingl@gmail.com> wrote:

> Det er korrekt at A'et står for det, men det betyder ikke at A'et
> gør at man ikke kan få en symmetrisk linie på adsl...

Næh, hvis bare linjen er langsom nok, så kan man da godt få den som
symmetrisk på ADSL...

-A

Fra : ShutEye

Dato : 28-06-07 15:19

> Næh, hvis bare linjen er langsom nok, så kan man da godt få den som
> symmetrisk på ADSL...

Men der er vel ikke nogen der stiller sig og stamper i gulvet for at få en
2/2 i stedet for en 20/2?
Bare for at den skal være symmetrisk :)

Fra : Jakob Bøhm

Dato : 28-06-07 17:42

Asbjorn Hojmark wrote:

> Næh, hvis bare linjen er langsom nok, så kan man da godt få den som
> symmetrisk på ADSL...
>
> -A

Jeg havde f.eks. oprindeligt en 512/512 Kbit forbindelse som siden er
blevet gratis-opgraderet til hurtigere download men samme upload.
Så ja, symmetrisk båndbredde findes skam i ADSL, men kun som et
særtilfælde og ved hastigheder der er lige så lave som de normale ADSL
upload-hastigheder.

--
Jakob Bøhm, M.Sc.Eng. * jb@danware.dk * direct tel:+45-45-90-25-33
Danware Data A/S * Bregnerodvej 127 * DK-3460 Birkerod * DENMARK

Fra : Jeppe Toustrup

Dato : 25-06-07 07:10

Prøv eventuelt at undersøge om du kan få Dansk Bredbånd ude ved dig, de
har op til 25/25 Mbit linier via fiber. Jeg har ikke selv nogen
erfarring med dem.

Du kan tjekke din nye adresse her:
http://dbnet.dk/1597.aspx

Vh.
Jeppe

Fra : Niklas Petersen

Dato : 25-06-07 08:15

Morten wrote:
> Nogen der kender en udbyder der kan bruges?
Du kan prøve at kontakte Ventelo(tidl. Webpartner) http://www.ventelo.dk/331

Men prisen er formodentlig meget langt fra ComX priser.