Clearwire-problemer
Fra : Helge S

Dato : 24-06-07 19:00

Er der andre der har oplevet problemer med Clearwire i de sidste dage med
ringe hastighed eller reelt stop og dårlig mail-håndtering?
Jeg bor i København K

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-06-07 20:33

"Helge S" <helge.s@sol.dk> wrote in message
> Er der andre der har oplevet problemer med Clearwire i de sidste dage med
> ringe hastighed eller reelt stop og dårlig mail-håndtering?
> Jeg bor i København K

Mail håndtering? Jeg mener clearwire ikke har noget med mail at gøre?

men det ser ihvertfald ud til at der er en del belastning på centralen..:

Tracing route to 88-212-83-182.vl20-cph.dhcp.clearwire.dk [88.212.83.182]
over a maximum of 30 hops:

1 1 ms <1 ms <1 ms 192.168.0.1
2 <1 ms <1 ms <1 ms 81.161.186.2
3 <1 ms <1 ms <1 ms 81.161.166.49
4 5 ms 1 ms <1 ms ve50.core03.albl.net.cxnet.dk [87.72.99.49]
5 1 ms 1 ms 1 ms Gigabitethernet3-17.ar3.CPH1.gblx.net
[64.213.176.201]
6 147 ms 147 ms 146 ms
Danske-Telecom.GigabitEthernet3-3.ar3.CPH1.gblx.net [208.51.41.182]
7 829 ms 886 ms 941 ms 88-212-83-182.vl20-cph.dhcp.clearwire.dk
[88.212.83.182]

Trace complete.

Fra : Helge S

Dato : 24-06-07 23:21

"Bjarke Hansen" <bjarke_h@*.REMOVE*hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Helge S" <helge.s@sol.dk> wrote in message
med ...

> Mail håndtering? Jeg mener clearwire ikke har noget med mail at gøre?

Tak for svaret.
Når de har en smtp-adresse, betyder det så ikke at det har en klienserver
som tar sig af mailhåndtering?
(Jeg ved godt det kun er til udgående mail, men ellers er jeg totalt
uvidende om mailservere).

Fra : Preben Q

Dato : 25-06-07 19:32

> [...]
> som tar sig af mailhåndtering?
> (Jeg ved godt det kun er til udgående mail, men ellers er jeg totalt

Jeg har en 160/128 i Kbh K, samt en 256/128 10 Km væk.
Det har kørt helt normalt på det sidste....
Men indrømmet: jeg en lille bruger som ikke laver ret meget på nettet....

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-06-07 19:35

> [...]
> som tar sig af mailhåndtering?
> (Jeg ved godt det kun er til udgående mail, men ellers er jeg totalt

Ja okat, så har de vel.. men tror egenligt jeg tænkte på fullrate...

men kører det ikke bedre nu? ser da ud til at ping ser en del bedre ud,
stadigt det sidste hop ud til dig ser stadigt meget højt ud:

[...]

6 2 ms 2 ms 2 ms
Danske-Telecom.GigabitEthernet3-3.ar3.CPH1.gblx.net [208.51.41.182]
7 226 ms 243 ms 200 ms 88-212-83-182.vl20-cph.dhcp.clearwire.dk
[88.212.83.182]

Trace complete.

Fra : Brian Lund

Dato : 26-06-07 07:06

> Er der andre der har oplevet problemer med Clearwire i de sidste dage med
> ringe hastighed eller reelt stop og dårlig mail-håndtering?
> Jeg bor i København K

Jeg bor i Odense C, jeg har bemærket at min forbindelse reagerer noget
langsommere når det regner! Det har regnet meget de sidte par dage... Det
kan godt være den kører bedre hvis jeg flytter min box men jeg har ikke
gidet prøve.

Brian

Fra : Preben Q

Dato : 26-06-07 20:45

> [...]
> langsommere når det regner! Det har regnet meget de sidte par dage... Det
> kan godt være den kører bedre hvis jeg flytter min box men jeg har ikke

Har haft samme problem, men fandt ud af at det var fugtige træer som bremser
wimaxxbølgerne.
Flyttede min boks sådan at der er færre træer mellem den og senderen. Det hjalp.
Prøv og spørg support om ikke de vil fortælle dig hvor senderen ligger i dit område.

Fra : gratisdns@gmail.com

Dato : 28-06-07 15:18

On Jun 24, 8:00 pm, "Helge S" <helg...@sol.dk> wrote:
> Er der andre der har oplevet problemer med Clearwire i de sidste dage med
> ringe hastighed eller reelt stop og dårlig mail-håndtering?
> Jeg bor i København K

København S, op mod Islands Brygge

Der er extrem dårlig pingtider, typisk på mellem 800-1000 ms i "høj
trafik" perioder.

dette er påtalt flere gange overfor clearwire supporten, men de er
stoppet med at besvare mig..

nogen som vil købe et clearwire modem? :/

regards, Peter