Forskellig hastighed TDC og Cybercity?!
Fra : Jakob Griffel

Dato : 14-06-07 09:21

Hej med jer,

jeg håber mit spørgsmål hører hjemme her, for det er vist teknikken det
drejer sig om.

Jeg er sprunget ud i det og har opsagt mit abo hos TDC og har valgt
Cybercity incl telefoni. Ligenu har jeg en 4Mbit/256 hos TDC, som de lige
gratis har fordoblet fra mit tidligere 2Mbit-forbindelse.
Cybercity kunne kun tilbyde 3Mbit/512, fordi jeg bor ude på landet ved en af
de gamle centraler. Fint nok med mig, men nu ringer de til mig i dag og
siger at de ikke kan levere mere end 2Mbt/512. Det har TDC skrevet til dem.
Hvorfor det ?!? Det er nøjagtig det samme udstyr (siger ham fra Cybercity).
Hvorfor mon Cybercity ikke kan levere samme hastighed som TDC? Er det TDC
der driller...?

--
Hilsen Jakob

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 14-06-07 09:24

"Jakob Griffel" <NOPEgriffel@NOPENOPEprivat.dk> crashed Echelon writing

> Hvorfor mon Cybercity ikke kan levere samme hastighed som TDC? Er det
> TDC der driller...?

Har CC eget udstyr på centralen? Hvis ikke kan det være CC kun kan levere
TDCs Bitstream produkt, hvor svjv ikke leveres hastigheder over 2Mbit
endnu.

--
Bjarke Andersen

Fra : Jakob Griffel

Dato : 14-06-07 10:32

> Har CC eget udstyr på centralen?

Det tror jeg næppe i den lille flække jeg bor i...

> Hvis ikke kan det være CC kun kan levere TDCs Bitstream
> produkt, hvor svjv ikke leveres hastigheder over 2Mbit endnu.

Det lyder til at være forklaringen. Hvad er TDCs Bitstream produkt?

--
Hilsen Jakob

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 14-06-07 11:03

http://tdc.dk/publish.php?id=6397

--
Bjarke Andersen

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 14-06-07 16:51

> Har CC eget udstyr på centralen? Hvis ikke kan det være CC kun kan levere
> TDCs Bitstream produkt, hvor svjv ikke leveres hastigheder over 2Mbit
> endnu.

Det kan sagtens lade sig gøre at få > 2 Mbit på BSA - men det er
halvdyrt, og derfor næppe rentabelt for Cybercity, når vi snakker
privatkunder.

Det tilbydes til storkunder, og måske generelt til erhvervskunder som
har ADSL Pro.

--
Mvh. Jesper

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 14-06-07 18:51

Jesper Nielsen <jn@nielsenit.invalid> crashed Echelon writing

> Det kan sagtens lade sig gøre at få > 2 Mbit på BSA - men det er
> halvdyrt, og derfor næppe rentabelt for Cybercity, når vi snakker
> privatkunder.

Nu ved jeg ikke om "TDC Gensalg Bredbånd" er ind under BSA, men det er nok
mere det CC tilbyder.

Og det produktark nævner begrænsningen 2048/1024 Kbit/s som max hastighed.

--
Bjarke Andersen

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 17-06-07 13:27

> Nu ved jeg ikke om "TDC Gensalg Bredbånd" er ind under BSA, men det er nok
> mere det CC tilbyder.
>
> Og det produktark nævner begrænsningen 2048/1024 Kbit/s som max hastighed.

Gensalg Bredbånd og BSA er to forskellige ting.
Cybercity bruger BSA, det gamle Tiscali brugte Gensalg, hvor de ikke
havde eget udstyr.

Tele2 bruger også BSA.

--
Mvh. Jesper

Fra : Madsen58

Dato : 16-06-07 09:51

Jesper Nielsen wrote:

> Det kan sagtens lade sig gøre at få > 2 Mbit på BSA - men det er
> halvdyrt, og derfor næppe rentabelt for Cybercity, når vi snakker
> privatkunder.

De levere også solo 8Mbit på bsa via TDC , om det er halvdyrt ved jeg ikke,
men det er den normale pris på 349,- de opkræver.

> Det tilbydes til storkunder, og måske generelt til erhvervskunder som
> har ADSL Pro.
Ikke kun erhvervs kunder.
--
Hilsen Madsen