Kun 4 mbit adsl i herlev ? (TDC)
Fra : UnlimitedCph

Dato : 13-06-07 15:44

Hejsa

Jeg har så netop fået min medarbejder adsl linie, har bestilt 8 mbit/
512 kbit, men da jeg tester hastigheden på tdc's hjemmeside får jeg
4/512.
En opringning til tdc får jeg at vide det er fordi jeg bor for langt
fra centralen, samtidig med dette, står jeg og kigger over på
centralen.
Efterfølgende får jeg så at vide det er fordi deres central ikke kan
levere mere end 4 mbit, og der ikke er noget at gøre ved det.

Jeg forklarer at jeg ikke vil betale for en 8mbit linie når jeg kun
får 4, men det er der ikke rigtigt noget at gøre ved når det er
medarbejderbredbånd. Så er mit spørgsmål..
Er der nogen her i gruppen fra Herlev, der ved om det overhovedet er
muligt at få mere end 4 mbit ?
Eller er der nogen der kunne forestille sig at det skulle være muligt
ikke at få mere end 4 mbit, for det er jo ikke ret meget.

Mvh Flemming, der er temmelig frustreret lige i øjeblikket.. godt jeg
ikke bestilte de 20 mbit jeg startede med at overveje

Fra : René Skjoldmose

Dato : 13-06-07 19:51

UnlimitedCph wrote:

> [...]
> Efterfølgende får jeg så at vide det er fordi deres central ikke kan
> levere mere end 4 mbit, og der ikke er noget at gøre ved det.

Er det centralbygningen på Herlev Hovedgade 92, du kan se fra din bopæl?

Mvh. René

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 14-06-07 07:52

UnlimitedCph <unlim97@hotmail.com> crashed Echelon writing

> [...]
> Efterfølgende får jeg så at vide det er fordi deres central ikke kan
> levere mere end 4 mbit, og der ikke er noget at gøre ved det.

Kabler går nødvendigvis ikke fugleflugtslinje, desuden kan kobberets
kvalitet variere.

--
Bjarke Andersen

Fra : Gamle

Dato : 16-06-07 14:22

UnlimitedCph wrote:
> Hejsa
>
> Jeg har så netop fået min medarbejder adsl linie, har bestilt 8 mbit/
> 512 kbit, men da jeg tester hastigheden på tdc's hjemmeside får jeg
> 4/512.

Hej.

Havde samme problem som dig.
Kørte et lille program tcpoptimizer.
Har en 8/512 som kun kørte 4/512.
Efter at have optimeret (sat til optimal) kører jeg nu 8/512.
Du kan se een mere som har oplevet det samme
http://www.spilpriser.dk/community/forum/message.asp?tid=171524
Hent programmet hér http://www.speedguide.net/downloads.php

Mvh.
Torben

Fra : Jakob Bøhm

Dato : 22-06-07 18:21

Gamle wrote:

> [...]
> Har en 8/512 som kun kørte 4/512.
> Efter at have optimeret (sat til optimal) kører jeg nu 8/512.
> Du kan se een mere som har oplevet det samme

Programmer som tcpoptimizer kan kun løse problemer med at en Windows er
konfigureret så den har svært ved at udnytte en 8Mbit forbindelse fuldt
ud på en enkelt download, selvom man HAR 8Mbit båndbredde. Men hvis dit
"modem" eller det tilsvarende apparat på centralen siger at du har fået
4Mbit faktisk båndbredde mellem modem og telefoncentral hjælper det ikke
at omkonfigurere din Windows.

Bor selv i Herlev meget nær centralen (under 150m, højst 200m langs
kablerne) hvor jeg har en WorldOnline.dk/Tiscali.dk/Tele2.dk/SnartCC
ADSL på eget kobber, som af en eller anden grund ikke kunne presses op
på 4Mbit men måtte nøjes med 3Mbit plus lavere pris. Dengang
forbindelsen var ny (og kun 512/512) sagde C677 routeren at linien kunne
klare ca. 6Mbit, men det siger den ikke mere. Sandsynligvis på grund af
udskiftet centraludstyr eller mere krydstale fra andre ADSL abonnenter i
bygningen (alle linierne samles i et kun 1 cm tykt kabel fra opgangen
til bygningens tussegamle krydsfelt some hos os er af TRÆ!).

--
Jakob Bøhm, M.Sc.Eng. * jb@danware.dk * direct tel:+45-45-90-25-33
Danware Data A/S * Bregnerodvej 127 * DK-3460 Birkerod * DENMARK

Fra : Poul Jantzen

Dato : 23-06-07 18:12

Jakob Bøhm har bragt dette til verden:

> [...]
> kun 1 cm tykt kabel fra opgangen til bygningens tussegamle krydsfelt some hos

Og Jeres central kører på damp, og er fyret med brunkul!! :-?

--
MVH

Poul

Fra : Jakob Bøhm

Dato : 25-06-07 10:45

Poul Jantzen wrote:
> Jakob Bøhm har bragt dette til verden:

> Og Jeres central kører på damp, og er fyret med brunkul!! :-?

Nej, dog ikke (kun deres strømforsyninger i Avedøre m.fl., de kører på
Damp og fyrer med et mix af sortkul, halm, møddinger, uran og andre sære
ting).
<http://www.dongenergy.com/da/aktiviteter/el+og+varmeproduktion/elproduktion/avedorevoerket.htm>

Men for mange år siden var det helt normalt at hi-tech udstyr blev
monteret i træskabe, bare tænk på GIER-computeren, sysadmin-konsollen
til RC4000 etc.

Så når bygningens krydsfelt befinder sig i et snedkereret træskab med
K.T.A.S. malet på fronten (og et TDC klistermærke tilføjet senere), så
er det et tegn på at udstyret indeni og de tilhørende kabler er mindst
30 år gamle og sandsynligvis dimensioneret til lavfrekvens analog
telefoni med den kabelimpedans der tidligere var specifik for K.T.A.S.
(i gamle dage havde de 3 store teleselskaber hver deres
kabelspecifikationer).

Dimensionering efter disse gamle kriterier øger alt andet lige risikoen
for både krydstale og impedansproblemer når man prøver at presse 4 til
20 Mbit ATM signaler igennem på mere end en linie af gangen.

Fra : UnlimitedCph

Dato : 17-06-07 00:37

> Er det centralbygningen på Herlev Hovedgade 92, du kan se fra din bopæl?

Det er det nemlig :)

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-07 07:04

UnlimitedCph wrote:

> Det er det nemlig :)

I så fald vil jeg give dig ret i at 4mbit lader til at være i
underkanten af hvad du burde kunne forvente taget din bopæl i betragtning.