E-Mail
webnoob 5265
Langsom opstart Outlook mm.
Fra : Claus

Dato : 10-07-07 16:32

Hej med jer.

Inden for de sidste par måneder er min Outlook XP begyndt at opføre sig
"langsomt".
Når jeg starter Outlook op, går der op til 20 sek inden outlook er startet
helt op.
Hvis jeg skifter til anden mail i indbakken kan der nemt gå op til 15 sek
inden denne mail vises ordentligt.
Outlook virker ellers perfekt - udover det er meget langsomt og ligesom går
i "stå/pause".

Jeg havde en teori om, at det var min spamfighter eller antivirus, som var
problemet. Dette har jeg afkræftet ved at afinstallere begge programmer.
Jeg har kørt en spyware og virus scan - intet at finde.
Jeg har prøvet at afinstallere hele officepakken - uden positivt resultat
ved en geninstallering.

Jeg er nu tom for ideer om hvad der kan være galt med mit Outlook. Resten af
officepakken virker perfekt.

OS: WIN XP PRO

Har i nogen ideer om hvad problemet kunne være?

På forhånd tak

Claus

Fra : Søren Blom

Dato : 10-07-07 19:47

"Claus" <nospam@overhovedetikke.xx> skrev

> [...]
> af officepakken virker perfekt.
>
> OS: WIN XP PRO
>
> Har i nogen ideer om hvad problemet kunne være?

Hvad er størrelsen på din outlook.pst fil, hvis den er meget stor, dvs.
flere 100 MB så kan det godt påvirke afviklingen af Outlook.
Mit forslag, ryd op i din indbakke og sendt post mappe og gem vedhæftet
filer far dine mail, i det hele taget ryd op i Outlook, det burde sætte
hastigheden op på din Outlook.
Helt overordnet kan du også prøve at defragtmentere din maskine, det kan
måske også hjælp.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Claus

Dato : 10-07-07 20:35

> [...]
> hastigheden op på din Outlook.
> Helt overordnet kan du også prøve at defragtmentere din maskine, det kan

Hej Søren

Min mappestørrelse i Outlook er kun på 19 MB, så det er ikke så meget synes
jeg. (jeg vil dog reducere yderligere for at se om det hjælper).
Jeg har defragtmenteret alle mine drev. Dette gør jeg ca. en gang pr. måned.
Sidst var i sidste uge.

Ellers tak for et par gode forslag. Jeg modtager gerne flere.

Hilsen

Claus

Fra : Claus

Dato : 10-07-07 20:38

Jeg kan lige tilføje, at min nyhedes profil på outlook virker alt som det
skal. Hastigheden, når jeg skifter mellem trådene, er super og uden
bemærkninger.
Jeg ved ikke helt om det kan sammenlignes med alm. Outlook mail, men blot
for at udvide min horisont.

Hilsen

Claus

Fra : Søren Blom

Dato : 11-07-07 16:26

> [...]
> bemærkninger.
> Jeg ved ikke helt om det kan sammenlignes med alm. Outlook mail, men blot

Ja, så har jeg ikke lige nogen guldkorn, men hvad er langsomt?

Jeg forstår ikke du skriver, at din nyhedsprofil virker, for er det Outlook
XX eller Outlook Express vi snakker om?

Fra : Claus

Dato : 12-07-07 10:52

> Jeg forstår ikke du skriver, at din nyhedsprofil virker, for er det
> Outlook XX eller Outlook Express vi snakker om?

Hej Søren

Det jeg mener er, når jeg som nu sidder og kikker på newsgroups kan jeg
hurtigt skifte mellem de forskellige tråde og læse hvad folk skriver. Jeg
anvender Outlook til news.
Når jeg kikker alm. mails i min Outlook og jeg skifter mellem de enkelte
mails i min indbakke, går der en rum tid inden teksten i tekstruden vises.
Det virker som om PC går i pause inden den vil vise mig teksten i mailen.
Medens denne pause er igang, kan jeg intet andet foretage mig på PC. Pausen
kan nemt tage 10-15 sek. og det er jo skidt, når jeg skal skifte mellem de
forskellige mails i indbakken.

Jeg håber det gav mere mening. Det er lidt svært at forklare.

Hilsen

Claus

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 12-07-07 11:01

Claus skrev:

>Har i nogen ideer om hvad problemet kunne være?

Jeg har læst om at en opdatering til Outlook har gjort den langsommere

http://forum.nettips.dk/forum_posts.asp?TID=14077&PN=1

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Claus

Dato : 12-07-07 19:31

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> skrev i en > Jeg har læst om at
en opdatering til Outlook har gjort den langsommere

> http://forum.nettips.dk/forum_posts.asp?TID=14077&PN=1

Hej Ivan

Jeg har nu prøvet at slette opdateringerne osv. jf. de links du har givet.
Jeg fornemmer, at det er blevet hurtigere, men stadigvæk ikke imponerende
synes jeg.

Jeg har nu lagt opdateringerne ind igen. Ingen forskel at se.

Ellers tak Ivan jeg søger lidt videre på MS hjemmeside og diverse fora.
Det positive i sagen er dog, at jeg nu kan se, at jeg ikke er den eneste,
som har problemet.

Hilsen

Claus