Gratis mailprogram
Fra : Ken

Dato : 08-07-07 12:17

Hej, min kone har brugt incredimail et stykke tid, men der er noget ved det
program
der hele tiden går i koks. Findes der ande "smarte" gratis mail programmer,
der kan sende
og modtage mails med pop3 og smtp konto, og som har forskellige brevpapirer
osv.

Mvh Ken

Fra : Mads

Dato : 08-07-07 12:44

On Sun, 8 Jul 2007 13:17:08 +0200, "Ken" <kenwenzel@tiscali.dk> wrote:

> [...]
>der kan sende
>og modtage mails med pop3 og smtp konto, og som har forskellige brevpapirer

Ved ikke med brevpapir da jeg ikke bruger den slags gøgl,
men Mozilla Thunderbird er gratis og samtidigt et af de bedste
mail programmer der er lavet.

mvh Mads

Fra : Per H

Dato : 08-07-07 22:23

On Sun, 08 Jul 2007 13:43:39 +0200, Mads <Mads@nospam.nothanks.com>
skrev:

>Ved ikke med brevpapir da jeg ikke bruger den slags gøgl,
>men Mozilla Thunderbird er gratis og samtidigt et af de bedste

Helt enig i at TB er det bedste,

Men brevpapiret er alså lige noget for piger/damerne.

Jeg mener nu ikke at incrediel mail er gratis. men det er måske nogle
udvidelser man betaler for.
Vh Per
skype
p20252816

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 08-07-07 12:46

Ken wrote:

> og modtage mails med pop3 og smtp konto, og som har forskellige brevpapirer
> osv.

Mozilla Thunderbird.

Jesper Poulsen

Fra : Holst

Dato : 08-07-07 12:53

Ken wrote:

> [...]
> der kan sende
> og modtage mails med pop3 og smtp konto, og som har forskellige brevpapirer

Thunderbird, http://www.mozilla.com - jeg ved dog ikke med hensyn til
forskelligt brevpapir. Sådant hører ikke hjemme i et mailprogram og i de
mails, man sender og/eller modtager.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 08-07-07 13:45

Den 08-07-07 13.17 skrev Ken følgende:

> Findes der ande "smarte" gratis mail programmer,

Der er flere, der har foreslået dig Thunderbird. Thunderbird er et
rigtig godt mailprogram, men Thunderbird er ikke særlig god til
brevpapirer. Faktisk skal man være lidt nørdet for at bruge brevpapir i
Thunderbird.

Der findes en udvidelse til programmet, som gør det en hel del nemmere
at bruge brevpapir, men det er stadig ikke helt så nemt som i Outlook
Express/IncrediMail. Det største problem er nok, at mange af
brevpapirerne, der er lavet til OE/IncrediMail, ikke kan bruges i
Thunderbird, fordi fx lyden ikke virker.

Hvis du vil læse mere om Thunderbird, har jeg skrevet en del (inklusiv
brugerguider) her:
http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-thunderbird.html
Udvidelsen til brevpapirer har jeg skrevet om her:
http://kimludvigsen.dk/libris/firefox/brevpapir.html
Det er reelt en tekst, der er henvendt til dem, der har købt mit hæfte
om Firefox & Thunderbird, der er derfor nogle henvisninger til hæftet.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lav flotte fotoalbum til hjemmesiden med JAlbum.

Fra : Henning

Dato : 08-07-07 16:09

> [...]

>der kan sende
>og modtage mails med pop3 og smtp konto, og som har forskellige brevpapirer

Hvad med Outlook Express, som er et glimrende mailprogram, på trods af
du bruger det som newsreader

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 08-07-07 16:48

Henning wrote:

> Hvad med Outlook Express, som er et glimrende mailprogram, på trods af
> du bruger det som newsreader

Tja, programmet er bedre til mail end det er til news

Jesper Poulsen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 08-07-07 17:39

Jesper Poulsen skrev:

>Tja, programmet er bedre til mail end det er til news

Så er det jo helt ligesom med Mozilla Thunderbird.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 08-07-07 20:27

Ivan V. Klattrup wrote:

> Så er det jo helt ligesom med Mozilla Thunderbird.

Forkert. Thunderbird er fortrinligt til news, faktisk bedre end Xananews
(jeg har prøvet begge dele).

Jesper Poulsen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 08-07-07 20:31

Jesper Poulsen skrev:

>Forkert. Thunderbird er fortrinligt til news, faktisk bedre end Xananews

næ, thunderbird kan bl.a. ikke tråde.

>(jeg har prøvet begge dele).

Det har jeg også

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 08-07-07 21:29

Ivan V. Klattrup wrote:

> næ, thunderbird kan bl.a. ikke tråde.

Virker fint her.

Jesper Poulsen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 08-07-07 21:43

Jesper Poulsen skrev:

>Virker fint her.

Lav en tråd med samme emne som en gammel tråd, så bliver den placeret
under den gamle tråd og ikke som en ny tråd.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 08-07-07 21:59

Ivan V. Klattrup wrote:

> Lav en tråd med samme emne som en gammel tråd, så bliver den placeret
> under den gamle tråd og ikke som en ny tråd.

Og hvor tit gør man det?

Jeg har ikke været ude for det i løbet af de mange år jeg anvendte XanaNews.

Jesper Poulsen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 08-07-07 22:21

Jesper Poulsen skrev:

>Jeg har ikke været ude for det i løbet af de mange år jeg anvendte
>XanaNews.

Selvfølgelig ikke, for der er det ikke et problem.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Holst

Dato : 08-07-07 22:06

Ivan V. Klattrup wrote:

> Lav en tråd med samme emne som en gammel tråd, så bliver den placeret
> under den gamle tråd og ikke som en ny tråd.

Lyder usmart. Den burde tråde på Message-ID: og References:

Men jeg må erkende, at det ikke er et problem, som jeg er stødt på
(eller i hvert fald bemærket) i de snart tre år, jeg har brugt
Thunderbird til news.

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 09-07-07 05:04

Ivan V. Klattrup skrev:

> Lav en tråd med samme emne som en gammel tråd, så bliver
> den placeret under den gamle tråd og ikke som en ny tråd.

Se <http://kb.mozillazine.org/Stop_threading_by_subject>.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 09-07-07 14:47

Klaus Alexander Seistrup wrote:

> Se <http://kb.mozillazine.org/Stop_threading_by_subject>.

Den er nem at finde vha. about:config

Jesper Poulsen

Fra : Holst

Dato : 09-07-07 14:58

Jesper Poulsen wrote:

> Den er nem at finde vha. about:config

Hvordan gør man det i Thunderbird?

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 09-07-07 15:21

Holst wrote:

> Hvordan gør man det i Thunderbird?

http://aboutconfig.mozdev.org/

Jesper Poulsen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 09-07-07 15:31

Holst skrev:

>Hvordan gør man det i Thunderbird?

Funktioner > Indstillinger > Avanceret > Generelt > Konfigurations
redigering...

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Holst

Dato : 08-07-07 21:44

Ivan V. Klattrup wrote:

> næ, thunderbird kan bl.a. ikke tråde.

Hos mig virker det nu ganske fint med tråde i min Thunderbird.

Det lyder som en fejl 40 hos dig.

Jeg kender ikke Xananews, så jeg kan ikke sammenligne med denne. Men
Thunderbird virker ganske fortrinligt til news, efter min mening.

Der er dog et par småmangler. Blandt andet er dens filtreringsmuligheder
ganske begrænsede, idet man kun kan filtrere på enkelte felter.

Er man meget til binære grupper og bruger en nyhedsklient til at
downloade porno og warez, så er Thunderbird ikke særlig god, idet den
ikke kan håndtere binære filer opdelt i flere nyhedsindlæg. Men har man
ikke behov for det, er Thunderbird ganske fortrinlig.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 08-07-07 22:01

Holst wrote:

> Jeg kender ikke Xananews, så jeg kan ikke sammenligne med denne. Men
> Thunderbird virker ganske fortrinligt til news, efter min mening.

Desuden er den crossplatform, fri software og gemmer ikke noget i
mærkelige filer eller steder.

De samme indstillinger kan bruges fra flere operativsystemer.

Jesper Poulsen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 08-07-07 22:19

Holst skrev:

>Det lyder som en fejl 40 hos dig.

Næ, det er en Thunderbird fejl (som er meget lig en fejl i OE)

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Per H

Dato : 08-07-07 22:25

On Sun, 08 Jul 2007 21:27:08 +0200, Jesper Poulsen
<nospam@ingensteder.dk> skrev:

>Forkert. Thunderbird er fortrinligt til news,

Er der preview i TB fra de binære gr?

Det er der i den nye forte agent. ( kun derfor jeg beholder ver.2

Vh Per
skype
p20252816

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 08-07-07 22:37

Per H wrote:

> Er der preview i TB fra de binære gr?

Det ved jeg ikke. Jeg bruger den ikke til binære grupper.

Jesper Poulsen

Fra : Holst

Dato : 09-07-07 07:30

Per H wrote:

> Er der preview i TB fra de binære gr?

Hvad mener du med "preview"?

Fra : Per H

Dato : 09-07-07 10:09

On Mon, 09 Jul 2007 08:30:24 +0200, Holst <newsnov06@shelter.dk>
skrev:

>Hvad mener du med "preview"?

at der kommer et lille billed, når man kører makøren til indlægget,
efter det er hentet. Man kan så trykke på det for at få det i fuld
størrelse/ eller gemme det.

Ligesom i mange billedbehandlingsprogrammer.

Vh Per
skype
p20252816

Fra : Holst

Dato : 09-07-07 10:13

Per H wrote:

> at der kommer et lille billed, når man kører makøren til indlægget,
> efter det er hentet. Man kan så trykke på det for at få det i fuld
> størrelse/ eller gemme det.
>
> Ligesom i mange billedbehandlingsprogrammer.

Ok. Tror det ikke, men jeg ved det ikke, for jeg bruger ikke binære grupper.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 09-07-07 10:28

Per H skrev:

>Er der preview i TB fra de binære gr?

Ved jeg ikke, men Thunderbird kan ikke samle delte meddelelser

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Carl Drud

Dato : 08-07-07 22:20

On 2007-07-08, Holst wrote:

> Hos mig virker det nu ganske fint med tråde i min Thunderbird.
>
> Det lyder som en fejl 40 hos dig.

Thunderbird tråder på emne, hvor andre nyhedslæsere tråder på
reference headeren. Det kan ændres i ens user.js fil:

http://kb.mozillazine.org/Stop_threading_by_subject

--
Carl