MSIE - problemer med java links på dr.dk
Fra : Rado

Dato : 15-07-07 18:40

Windows 2000 SP4, IE 6.02 fuldt opdateret

Jeg har problemer med at afspille visse videoklip på dr.dk, og har
fundet frem til at det er alle dem der anvender javascript links,
f.ex.:

javascript:DRPlayer('','','/Forms/Published/PlaylistGen.aspx?qid=162050','')

modsat dem med alm. html links, der afspiller fint nok:
http://www.dr.dk/DR2/VidenOm/Programmer/Viden+Om+med+Ann+Marker/Programmerne/2006/20060821150524.htm#

Når jeg prøver et javascript link, dukker der først et frimærkestort
IE vindue op, det afløses så af følgende

http://zantra.dk/temp/iefejl.jpg

Nogen der har en ide om hvad årsagen kan være?

Jeg har prøvet at installere Java fra SUN, men det har intet hjulpet.
Det hjælper heller ikke at bruge MSIEs default indstillinger.

Findes der evt. en testside hvor man kan kan teste om alt i IE fungere
som det skal?

--
Rado

Intelligence is that faculty of mind, by which order is perceived in a situation
previously considered disordered.- Haneef A. Fatmi

Fra : John

Dato : 15-07-07 20:22

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Findes der evt. en testside hvor man kan kan teste om alt i IE fungere
> som det skal?

Java og javascript kan testes her:

http://www.geocities.com/max1million/javatest.htm

John

Fra : Rado

Dato : 15-07-07 21:02

On Sun, 15 Jul 2007 21:22:29 +0200, "John" <nogen@pladderballe.ok>
wrote:

>Java og javascript kan testes her:
>
>http://www.geocities.com/max1million/javatest.htm

Takker. Testen viser dog at alt skulle være OK :-/

Jeg har for nylig installeret MS Visual Web Developer med ASP server,
gad vide om det kan have betydning? Det er jo netop links til aspx
sider der er problemer med.

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 16-07-07 05:44

"Rado" skrev

> Jeg har for nylig installeret MS Visual Web Developer med ASP server,
> gad vide om det kan have betydning? Det er jo netop links til aspx
> sider der er problemer med.

Nej, aspx er jo kode som afvikles på webserveren og som derefter leverer
html + javascript + css + indhold til webbrowseren på din maskine.

Fra : Rado

Dato : 16-07-07 13:56

On Mon, 16 Jul 2007 06:44:01 +0200, "Peder Vendelbo Mikkelsen"
<pedervm@> wrote:

>"Rado" skrev

>Nej, aspx er jo kode som afvikles på webserveren og som derefter leverer
>html + javascript + css + indhold til webbrowseren på din maskine.

Ja, men jeg tænkte på om der kunne være gået kludder i et eller andet
i registry eller lignende?

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 16-07-07 23:19

"Rado" skrev

<problemer med at åbne streamet indhold fra dr.dk når linket er java-
script-baseret>

> Ja, men jeg tænkte på om der kunne være gået kludder i et eller andet
> i registry eller lignende?

Jeg har ikke tidligere hørt om en fejl i registreringsdatabasen som kun
påvirker javascript-links hos dr.dk, du får ikke fejlen på andre web-
steder med samme links?

F.eks. her: http://sputnik.tv2.dk/?forside hvis du klikker på f.eks. Live
1 for at se hvad der sendes pt.

Hvis TV2s javascript-links virker, kan du jo altid tage kontakt til web-
master hos dr.dk og fortælle det (uden at drille).

Du har vel ikke et eller andet tosset antivirusprogram som også er fire-
wall og kan lave kaffe og alt muligt, hvis du har så prøv at de aktivere
det mens du prøver igen. Sidste gang jeg testede et antivirusprogram fandt
jeg ud af efter et par timer at det spærrede for min adgang til min egen
mail-server når jeg anvendte telnet (det er McAfee som også gerne vil
blande sig i hvilke programmer som anvender hvilket porte, det blev meget
hurtigt afinstalleret).