FireFox åbne vinduer
Fra : jane

Dato : 10-07-07 15:14

Jeg ved ikke om det skyltes en opdatereing eller hvad, har ikke været noget
problem før

Nu kan jeg ikke åbne et nyt link i samme vindue, kan kun åbne i et nyt
vindue, eller i nyt faneblad.
Jeg gider ikke have alle de faneblade eller nye vinduer åbne, kan jeg gøre
noget ved det?

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 10-07-07 17:31

Den 10-07-07 16.13 skrev jane følgende:

> Nu kan jeg ikke åbne et nyt link i samme vindue, kan kun åbne i et nyt
> vindue, eller i nyt faneblad.

Hvordan får du linket til at åbne i henholdsvis et nyt vindue eller et
nyt faneblad? Klikker du på et link med henholdsvis venstre museknap og
den midterste museknap? Og hvad sker der, hvis du skriver en adresse i
adressefeltet og trykker på Enter?

Der er en indstilling, der gør, at et almindeligt venstreklik på et link
på en side åbner siden i et nyt faneblad eller i et nyt vindue, men jeg
kan ikke lige huske, hvad indstillingen hedder, og en hurtig søgning har
ikke fundet den frem. Hvis du lige melder tilbage med svar på ovennævnte
spørgsmål, kan jeg lede lidt mere grundigt.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs om RSS-feeds og forskellige RSS-læsere.

Fra : jane

Dato : 10-07-07 18:11

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in news:4693b42c$0$32033
$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> [...]
> nyt faneblad? Klikker du på et link med henholdsvis venstre museknap og
> den midterste museknap? Og hvad sker der, hvis du skriver en adresse i
Hvis Jeg feks. klikker på et link i en online avis så åbner det i et nyt
faneblad, eller i et nyt vindue, jeg gan sommetider have 5-7 FF åben på en
gang, eller mange faneblade. Jeg klikker med venster knap som jeg altid har
gjort.
Før åbnede den bare det nye link oven i det gamle, så der hele tiden kun
var en FF åben, eller jeg klikkede med højre knap og valgte at åbne i nyt
faneblad.

> [...]
> ikke fundet den frem. Hvis du lige melder tilbage med svar på ovennævnte
> spørgsmål, kan jeg lede lidt mere grundigt.

Jeg kan kun finde muligheden "Åben i nyt vindue" Åben i nyt faneblad" men
ikke.... Åben i samme vindue

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 10-07-07 18:30

Den 10-07-07 19.10 skrev jane følgende:
> Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote

> Hvis Jeg feks. klikker på et link i en online avis så åbner det i et nyt
> faneblad, eller i et nyt vindue

Jeg kan ikke lide, at der sker to forskellige ting, når du klikker
almindeligt på et link. Det samme link åbner vel altid på samme måde?

Kan du give mig adressen til en side, hvor et klik på et link åbner i et
nyt vindue og adressen til en side, hvor det åbner i et nyt faneblad.
Husk lige at fortælle, hvilke links på siderne, der er tale om.

Prøv også lige at klikke på menupunktet Funktioner => Tilføjelser =>
Udvidelser. Hvilke udvidelser der står i oversigten?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Desktop Sidebar smelter internettet sammen med din computer.

Fra : jane

Dato : 11-07-07 18:29

> Jeg kan ikke lide, at der sker to forskellige ting, når du klikker
> almindeligt på et link. Det samme link åbner vel altid på samme måde?

Det sker når jeg klikker på linkene i nyhedsbrevet fra ComON som jeg
modtager i Thunderbird, men jeg har lige nu opdaget at hvis jeg åbner ComON
rent i FF så er der ikke noget problem, men det har der heller ikke været
tidigere når jeg åbnede dem fra Thunderbird

Det er tilsyneladende kun når jeg åbner nogle link fra Thunderbird.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-07-07 20:21

Den 11-07-07 19.29 skrev jane følgende:
> Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote

> Det er tilsyneladende kun når jeg åbner nogle link fra Thunderbird.

Den oplysning hjalp gevaldigt! Prøv at åbne Firefox => klik på
menupunktet Funktioner => Indstillinger => Faneblade => sæt mærke ud for
"et nyt faneblad". Hvis der allerede er mærke der, så vend lige tilbage.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Thunderbird gør det muligt at søge i fremtidige mails via virtuelle mapper.

Fra : jane

Dato : 12-07-07 18:01

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in news:46952db2$0$69094
> [...]

> menupunktet Funktioner => Indstillinger => Faneblade => sæt mærke ud for
> "et nyt faneblad". Hvis der allerede er mærke der, så vend lige tilbage.
Ok Kim det wil jeg prøve, hvis det ikke hjælper vender jeg tilbage
Mange tak for hjælpen indtil nu :)

--
Venlig hilsen
Jane